Avatar billede charley78 Novice
01. februar 2007 - 13:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker mouseover ikke (Dreamweaver 8)

jeg har valgt en brandrød mouse/rollover farve til de grønne links på flg. side:
www.yes-yes.dk/mor

Har nogen et forslag til hvorfor de ikke virker?
Avatar billede charley78 Novice
01. februar 2007 - 13:19 #1
Tjek dem evt. under "Klik på links:", tak!
Avatar billede ohs Nybegynder
01. februar 2007 - 14:37 #2
Lav dine link med CSS

a:visited {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #999999;
}
a:hover {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #0000ff;
}
Avatar billede ohs Nybegynder
01. februar 2007 - 14:42 #3
a:visited color:00CC00  = grøn
a:hover color:FF0000  = rød
Avatar billede charley78 Novice
01. februar 2007 - 15:07 #4
hvordan er det jeg lægger stylesene i head'en? (jeg har jo prøver med at markere og så 'properties insprector'. Nu ved jeg ikke hvordan)
Avatar billede charley78 Novice
01. februar 2007 - 15:18 #5
Jeg har prøvet at lægge dit forslag ind - OG, jeg har også forsøgt med proporties inspectoren igen - efter at have slettet alt hvad det lå af styeles i head'en. Nu virker det på linket "tidl. kalender" i den blå tekst foroven, men ikke under "Klik på links:" overskriften!? (jeg har derfor vel at mærke slettet det tags jeg fik lavet med pro.insp. fra linksene igen)
Hvad gør en klog?
Avatar billede ohs Nybegynder
01. februar 2007 - 17:38 #6
CSS skal importeres til hver fil som du ikke har.
Det skal du fikse sådan. På CSS Styles-panelet skal du klikke på Attach Style Sheet-knappen. Dialogboksen Attach External Style Sheet åbnes nu. Klik på Browse-knappen og find og marker styles.css  Klik på Preview knappen, og vupti nu er formateringen trådt i kraft.
Avatar billede charley78 Novice
03. februar 2007 - 14:38 #7
Så vidt jeg forstår hvad du skriver, foreslår du at jeg laver et nyt dokument ved siden af, et stylesheet.
Kunne jeg ikek nøjes med at bruge det samme dokument, og bare lægge informationerne op i head'en?
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 12:46 #8
jeg husker desværre ikke hvad jeg gjorde :o(

Men OHS: skal du ikke have points :O)
Avatar billede charley78 Novice
04. november 2010 - 21:32 #9
med henvisning til flg. http://www.eksperten.dk/spm/923100#reply_7679960, der bare er en af mange sure kommentarer til mine udestående points, runder jeg hermed af med at tage pointsene tilbage. Har ventet en uges tid siden jeg tilbød pointsene..!