Avatar billede mboesen Novice
01. februar 2007 - 08:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Popup vindue - fast størrelse

Hej

Nu har jeg siddet og ledt længe herinde og prøvet forskellige tiltag men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg arbejder i GoLive og har følgende kode

<li><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><a href="images/annoncer%20280x320/jul2006_280x320.swf" target="_blank">Jule- og nytårs hilsen 2006 - Flash</a></font></li>

SOm I kan se har jeg valgt BLANK, da jeg gerne vil have at linket åbnes i et nyt vindue....

MEN jeg vil også gerne have at dette vindue har en fast størrelse på 280x320px. Hvor sætter jeg det ind....

Regner med at det er noget med width og height, men jeg kan bare ikke få det til at virke.....

Takker for hjælpen!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. februar 2007 - 09:01 #1
<a href="myimage.gif"
  onClick="window.open('myimage.gif', 'myWin',
  'toolbar=no, directories=no, location=no,
  status=yes, menubar=no, resizable=no, scrollbars=no,
  width=300, height=200');
  return false"
  >my image</a>

Prøv at tage et kig på
http://www.mcli.dist.maricopa.edu/tut/tut27c.html
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
01. februar 2007 - 09:04 #2
det kan laves med javascript..
har du adgang til den side du åbner kan du prøve at kigge på window.resizeto (http://developer.mozilla.org/en/docs/DOM:window.resizeTo)
ellers må du lave det med window.open (http://developer.mozilla.org/en/docs/DOM:window.open)
Avatar billede mboesen Novice
01. februar 2007 - 09:29 #3
Hej med jer

Jeg takker for jeres input, men har fundet ud af at man i GoLive kan bruge en action til at åbne vinduet, hvor man så definere vindue størrelse. Selve koden er sikkert som mcgoat skriver!

Nu sker der så bare det at det foto som jeg åbner, der er lavet i nøjagtig 280x320 bliver sat lidt ned i størrelse og ser ikke så godt ud (teksten bliver dårlig) og det er jo lidt underligt, når jeg har defineret vinduet til nøjagtig 280x320 og hvis jeg laver vinduet større, så kommer der hvide kanter..... Mystisk, men det skal jeg jo nok lave et nyt spgm til.....

Hvis I begge lægger et svar, så kan I dele point'ne!

Tak for hjælpen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. februar 2007 - 09:36 #4
Skal ikke have nogen :)
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
01. februar 2007 - 09:37 #5
hmm hvor meget har du gjort vinduet større?
Avatar billede mboesen Novice
01. februar 2007 - 10:10 #6
20 pixels i hver retning ;-)  Går lige ind og kigger lidt mere på det. Det drejer sig nok om nogle få pixels, men det er bare irriterende at det ikke bare passer, når man definere de korrekte størrelser.....
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
01. februar 2007 - 11:17 #7
du kunne prøve at ændre status=yes til status=no..