Avatar billede presch Nybegynder
31. januar 2007 - 18:54 Der er 2 kommentarer

SIM kort virker ikke på Nokia 6111, men på andre telefoner

Jeg har lige skiftet mobilselskab og modtog derfor nyt SIM kort. Da PIN koden var indtastet lukkede telefonen, startede op igen og bad på ny om PIN koden. Med SIM kort fra andre selskaber virker telefonen fint. Kontaktede derfor kundeservice og fik tilsendt nyt kort som skulle kunne virke. Samme nedslående resultat. Ifølge kundeservice er det galt med nogle Nokia 6111, men ikke alle. De fortalte også, at virksomheden som laver SIM kortene faktisk havde lavet SIM kort til selskabet som var i bedre kvalitet og at nogle Nokia 6111 åbenbart ikke kunne håndtere denne bedre kvalitet. Jeg synes denne forklaring lyder som det rene nonsens, men er der nogle der har et bud på problemet? Det undrer mig jo meget, når andre selskaber sagtens kan levere SIM kort som virker,
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2007 - 19:50 #1
Bed mobilselskabet om at sende et simkort du kan bruge, ellers må du opsige abonnementet.
Dette BURDE de være lydhøre overfor da de jo kender til problemet.

Har du undersøgt om der kan være en software opdatering der løser dit problem?
Avatar billede presch Nybegynder
01. februar 2007 - 12:58 #2
En opsigelse kommer da også på tale såfremt de ikke snart "får fingeren ud". Efter første SIM kort blev det da også foreslået, at der måske skulle en softwareopdatering til. Efter en henvendelse til en forhandler for at få en opdatering fortalte denne, at det ville han godt, men at han var sikker på, at telefonen ville komme tilbage med besked om at forsøge med et nyt fejlfrit SIM kort. Han havde nemlig flere gange været ude for tilsvarende situation hvor fejlen alene lå i SIM kortet.