Avatar billede jan_amdi Nybegynder
31. januar 2007 - 15:51 Der er 2 kommentarer

Hvor ligger formateringen

Hejsa

Hvor gemmer Word sine indstillinger, mht. formateringen af et afsnit?
Som jeg har forstået det, så skulle de ligge i det afsnitstegn der afslutter afsnittet.

Eks.
Jeg har følgende 3 afsnit i dokumentet.

Linie 1
* Linie 2  <---- Punktopstilling
Linie 3

Hvis jeg så står i linie 1 og sletter afsnitstegnet, således at linie 2 rykker op på linie 1, så ville jeg forvente at linie 1 blev en punktopstilling.
Men i stedet forsvinder min punktopstilling og jeg har nu 2 linier som ser sådan ud.

Linie 1Linie 2
Linie 3

Så hvor er det at afsnitsformateringen gemmes henne?
Og er jeg helt gal på den, hvis jeg påstår at det i en tidligere version af Word, har virket som jeg forventer at ovenstående eks. skulle virke?

Med venlig hilsen
Jan Amdi
31. januar 2007 - 15:57 #1
Når du sletter afsnitstegnet mellem 1. og 2. afsnit slås de 2 afsnit sammen, og 1. afsnits formatering gælder nu for hele det nye afsnit 1.

Sådan ha r det altid fungeret i Word. Måske forveksler du med en gammel WordPerfect, hvor formateringskoder var noget meget synligt.

Selve formateringen gemmes primært i de typografier, som styrer afsnittenes formatering.
01. marts 2007 - 16:26 #2
Lukketid?