Avatar billede kojak99 Nybegynder
30. januar 2007 - 16:29 Der er 6 kommentarer

Findes der en Date type i .Net/C#

Jeg har i min database en kolonne af type Date. Når jeg trækker den over i et dataset har den istedet typen DateTime, der er altså sat tid på min date, hvilket jeg så skal have fjernet igen. Findes der ikke en Date type uden Time?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2007 - 16:31 #1
Nej men når du skal udskrive den kan du sige:
MinDateTime.ToString("dd-MM-yyyy");
Avatar billede kojak99 Nybegynder
30. januar 2007 - 16:37 #2
Ja, men det er det jeg gerne vil undgå
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2007 - 16:46 #3
Nej, der findes ikke en dato-type, der findes kun en tidstype, en DateTime ...

-- og jeg kender i øvrigt _ingen_ programmeringssprog, hvor der findes selvstændige dato- og/eller tidspunkts-typer, højest metoder, der kun agerer på det ene eller det andet sæt af oplysninger !-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2007 - 17:01 #4
Du kan også bruge :
DateTime.Now.ToShortDateString()

Du kan formaterer en dato på mange måder.
Det kommer an på formålet.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
01. februar 2007 - 13:24 #5
jeg ville også gøre som dr_chaos siger, men hvis det af en eller anden grund er altafgørende for dig at undgå det kunne du jo altid definere din egen dato klasse med en dag, måned og år property.
Avatar billede md_craig Nybegynder
03. februar 2007 - 03:21 #6
Hvor og hvorfor er det helt præsis det er et problem for dig at du har tid med?...
Du kan jo ignorerer tiden i brugen af din dato...

Enten via ToString metoden osv som chaos nævner, benytter du den i et DataGridView og er det derfor ?...

Så kan du også her opsætte de egenskaber for visningen af din DateTime. sættes på på din kolone som du binder til din DateTime.