Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. januar 2007 - 14:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

God comp?

Hejza.

Jeg skal til at købe bærbar, og ville lige hører om det var noget værd?

Konfiguration
15.4" WSXGA skærm 1680x1050
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
DVD-RW DL Brænder
Dansk tastatur layout
2.16 GHz Intel® Core™2 Duo T7400
2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM
160GB 5400omdr SATA Harddisk Hitachi®
6 + 12 Cell batteri
Zepto Wpro 300Mbit BGN

Det er en Zepto bærbar.

Pris ca 16.000.

Er det noget værd? ..
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 14:39 #1
lyder glimragende, hvad skal du bruge den til ?
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. januar 2007 - 15:29 #2
Den skal bruges til lidt af det hele. hehe. Spil arb osv. Men den skal jo også f.eks kunne køre et spil om et par år. Grafikken bliver jo bedre og bedre.
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 15:32 #3
spil og bærbare pc'ere er ikke specielt kompatible. du skal ikke sætte dine forhåbninger på den front for højt.

vil du spille skal du investere i en alm workstation, da spil idag kræver det maksimale af dit hardware - og når alt skal pakkes i en bærbare er der ikke plads til "creme ala creme" ...
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. januar 2007 - 15:36 #4
Ja det rigtigt. Men altså hvor langt tid vil du skyde på bærbaren kan følge med diverse spil.

For du kan jo self få en stationær der er bedre osv. Men det er jo besværligt at komme rundt med :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 16:13 #5
Der er masser af ram og det er det vigtste ... en dejlig processor og et ok geforce grafikkort - jeg er sikker på at du vil være glad for din nye pc'er i et til 2 år, derefter vil du helt sikkert begynde at føle at den ikke helt er med på noderne

Din harddisk er lidt sløv, 5400rpm er langomt (men typisk), har du ikke mulighed for en hurtigere en (evt mindre plads) ?
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. januar 2007 - 16:16 #6
Allerede efter 2 år :O .. Shit man ..

Grafikkortet er det ikk godt i forhold til det en bærbar? ...

Hmm . Jo kan få 100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi® . Men det jo 60Gb mindre plads :O .. Er der stor forskel på omdr? Noget jeg ville kunne mærke?
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 16:24 #7
ja, en 7200rpm er meget bedre ! og du skal jo alligevel ikke have flere dvd skivefulde film liggende på en bærbar alligevel :)

Du kan læse om dit grafikkort her http://www.nvidia.com/page/go_7600.html der er tre nyere / bedre modeller, men dit kort er i den nyeste 7'er serie
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. januar 2007 - 16:26 #8
Okay. Nej det self rigtigt. Man kan altid have en ekstern hdd til det jo.

Hmm . Ved du elles hvem der laver gode bærbare, til en MAX pris af 20k. ? .. Incl Forsikring evt 2.år + tyv?
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 16:28 #9
jeg bor ikke i Danmark, jeg ved ikke hvem i har på markedet ... sorry
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. januar 2007 - 16:32 #10
Okay. Trist :( ..

Men tak for hjælpen.

Nu fik jeg da en ide om hvad det er for noget..