Avatar billede 1ersen Nybegynder
26. januar 2007 - 00:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ADO Cursortype problem i SQL2005

Hej alle

Jeg har for nylig gået fra MSSQL2000 til 2005 og pludselig er en banal ting som at åbne et recordset fra min VB applikation blevet et problem.

sagt kort... følgende giver to forskellige svar
--------------------------
Dim rs As New ADODB.RecordSet

rs.Open "Select * from quote", dbFrontEnd, adOpenStatic, adLockPessimistic

Debug.Print rs.RecordCount

rs.Close

rs.Open "Select * from quote", dbFrontEnd, adOpenDynamic, adLockPessimistic

Debug.Print rs.RecordCount

rs.Close

der fås hhv 41324 og -1

Kørt op mod min MSSQL2000 virker det fint.

Er der en behjertet sjæl der kan forklare hvad det lige er jeg ikke kan se (lige i denne problemstilling).

Jeg er ikke nogen ørn mht settings i serveren (installeret stort set default), så svaret kan meget vel ligge derude.

på forhånd tak.
Avatar billede 1ersen Nybegynder
26. januar 2007 - 01:04 #1
ok fandt i mellemtiden ud af at cursorlocation nu pludselig skal stå dbFrontEnd.CursorLocation = adUseClient for at det virker som tidl under MSSQL2000.

Spørgsmålet drejes derfor over på; hvorfor mon?
(igen: er der en setting i srv jeg har misset?)
Avatar billede 1ersen Nybegynder
01. februar 2007 - 11:54 #2
Ingen svar så jeg lukker spm.