Avatar billede mortenus Nybegynder
25. januar 2007 - 22:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

systemgendannelse og fejlsikker tilstand

(windows xp home edition sp2)hej Jeg har i et stykke tid prøvet at systemgendanne men kan ikke få det til at virke. når jeg forsøger at gendanne får jeg at vide at der ikke er foretaget nogle ændringer, og det selvom jeg går tilbage til oktober 2006..  Desuden er alt før denne dato slettet, og så vidt jeg husker havde jeg mange systemgendannelsepunkter før det.

endvidere kan jeg heller ikke gå i fejlsikker tilstand,

her får jeg beskeden efter jeg har valgt fejlsikker tilstand.
press escape to loading sptd.sys
press escape to loading d347bus.sys

uanset om jeg trykker escape eller ej kommer jeg tilbage til valgmenuen(f8), hvor com kun starter når jeg trykker start windows normalt.

hvad kan der være galt, virus ell ??????????????????
har fulgt spywarefri.dk manualer og fået nogle gode hints men det har indtil nu ikke virket.
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. januar 2007 - 09:23 #1
Systemgendannelsesproblemet kan jeg ikke lige give et svar på.

Men problemet med den fejlsikrede tilstand skyldes tilsyneladende et problem med Daemon Tools. Prøv derfor at afinstallere Daemon, og se om ikke det hjælper på dette problem.
Avatar billede mortenus Nybegynder
26. januar 2007 - 10:22 #2
er blevet afinstalleret..  her forsvandt d347bus.sys. men den looper ellers stadig som før
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. januar 2007 - 10:55 #3
OK. Mit næste forslag ville så have været at checke for virus, men det kan jeg se, at du allerede ER i gang med (som du også skrev ovenfor):
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34665
...så det synes jeg ikke vi skal gøre herovre. Det giver bare noget rod, hvis man gør det flere steder fra. Men jeg er overbevist om, at det vil blive værdsat derovre, hvis du lige linker hertil, så der kan tages højde for de råd du måtte have fulgt herovre -- så du ikke kommer til at skulle gøre de samme ting 2 gange :-)

Da jeg også selv supporter derovre, trækker jeg mig ud af tråden her. Den support du får på SWF vil svare meget godt til det, jeg kan finde på at give dig.

Men det kan jo være at andre (ikke-spywarefri-folk) måske har nogle bud...
Avatar billede mortenus Nybegynder
26. januar 2007 - 17:52 #4
ok.. jeg hænger på tråden i spywarefri.dk og ser om de kan finde en løsning.
Avatar billede mortenus Nybegynder
02. september 2007 - 19:12 #5
løsningen fandtes gennem et af de rigtig mange spyware programmer jeg prøvede.
Et program jeg derfor valgte at købe og bruger stadig.  Alle andre programmer kom ikke nær noget af det der var problemet.

Programmet superantispyware (freeware downloadet fra spywarefri) fandt en bagle32 tror jeg nok den hed. et rootkit som ændrede nogle ting i computerens registreringsdatabase og derigennem. Takket være dygtige folk på spywarefri fik jeg løst problemet og installeret deres gratis beskyttelsespakke(en række gode spyware og antivirusprogrammer).

hvis tråden rammer dit problem tjek linket
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34665