Avatar billede giorgio Nybegynder
23. januar 2007 - 17:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oscommerce manglende moms på forsiden

Hey

Jeg er ved at lave en webshop, hvor alle priser vises incl. moms det slå igennem på alt på nær på forsiden. jeg bruger en US template men jeg kan bare ikke se mig ud af hvorfor der ikke kommer moms på.

Håber nogle kan hjælpe og i så fald kan jeg ligge kode op så det kan hentes.
Avatar billede fxj Juniormester
26. januar 2007 - 00:57 #1
Hej

Der er følgende muligheder:

1: Du har ikke sat butikken op til at vise moms
I dit kontrolpanel under 'Configuration' trykker du på 'My store'
I bunden af det næste billede kan man vælge 'Display prices with tax'. Den er som default sat til 'false' og skal rettes til 'true'

2: Du har ikke sat butikken op til at være i 'momszone'
Virker det stadig ikke skal du i samme billede checke 'Country' og hvis ikke den står til Danmark ændre den.
I linien nedenunder skal du sætte 'Zone'. Når du har valgt 'Denmark' skulle du kunne sætte zonen til blank

3: Du skal evt. have tømt din cache
Find 'Tools'=> Cache Control'
Er der en fil skal du tømme den. Tryk F5 og se om det virker
Avatar billede giorgio Nybegynder
26. januar 2007 - 11:09 #2
Det lykkedes mig at finde det, da det jo var som skrevet en US template var der i koden ikke indlagt moms for fosiden, det hart jeg nu kodet om ift. en std. dk oscommerce så virkede det

Takker fxj for respons.