Avatar billede megahof Nybegynder
21. januar 2007 - 22:06 Der er 11 kommentarer

FTP uploadhastighed lav, flere logins giver fuld hastighed??

Hej Eksperten

Jeg har en ftp kørende på port 21. Jeg bruger Gene's Bulletproof Serverclient. Jeg har prøvet andre ftp programmer og ligeledes forsøgt andre porte, samt forsøgt at køre med passive porte. Intet ser dog ud til at hjælpe, når en bruger logger ind, kan vedkommende kun hente med ca. 300-350kb(s, selvom forbindelsen er langt større.. Jeg har upload på 10mbit og vedkommende der downloader sidder på en 100megabit forbindelse. Alle der logger ind, har dog samme problem.

Hvis brugeren logger på 2, eller 3 gange, får de 3x300kb/s, hvilket giver 900 eller endnu mere i uploadhastighed.

Hvad skyldes dette, det gælder ikke kun for port 21?

Nogen der kan hjælpe, eller har nogle råd til hvordan jeg kan udbedre problemet.

På forhånd tak
/Mads
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:52 #1
Jeg ved ikke om det er routeren, switchen eller ftp-serveren som begrænser båndbredden, men det lyder egentligt meget fornuftigt. Tænk hvis én mand kunne æde hele din båndbredde...... og 300 kb/s er jo ikke helt dårligt, vel? Hvis jeg var dig ville jeg være rigtig glad for tilstanden, og ville bestemt ikke lave om på det.
Det har helt sikkert ikke noget med port 21 at gøre.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:58 #2
Desuden ville jeg begrænse det maksimale antal logins per bruger til f.eks. tre!
Avatar billede megahof Nybegynder
21. januar 2007 - 22:59 #3
Hej Ebe..

Jeg bruger min forbindelse til at sende store billeder i forbindelse med mit arbejde som amatørfotograf og freelance skribent, så jeg har tit brug for forbindelsen, og nu jeg har betalt for en 10/10mbit, så er det lidt underligt det ikke virker. Jeg har faktisk haft 2 forskellige routere sat til, dog uden det ændrede noget. Har også forsøgt at sætte ftp op på en anden pc, også uden held.

hmm!
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 23:12 #4
har du tjekket om det er din ftp server som sætter begrænsningen? Jeg har aldrig arbejdet med bullet proof før, bruger selv war-ftp. Men jeg kan godt se det er ærgeligt...
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 23:15 #5
http://www.bpftpserver.com/products/bpftpserver/windows/screenshots?shot=bpftpserver-ratio_quota.gif
har du checket den her?  "Bandwidth Throttle: Setting a Speed Limit will help to control how much bandwidth a given user can take during their upload/download."
Avatar billede megahof Nybegynder
21. januar 2007 - 23:18 #6
Ja, jeg har ikke nogen begrænsning i bulletproof-ftp, har checket efter og også forsøgt at sætte en høj grænse, men det hjælper selvfølgelig ikke på problemet.

...jeg er lidt på herrens mark!...

men tak for kommentarerne, måske der er andre der har oplevet samme problem?
Avatar billede megahof Nybegynder
21. januar 2007 - 23:41 #7
..opfølgning på linket!

Ja, jeg har checket det, som jeg skrev, har jeg også forsøgt at sætte den unormalt højt, bare for at prøve at have den aktiveret, ikke at det sikkert hjælper noget.

Tak for din hjælp, respekt for du gider søge på bulletproofs hjemmeside ;-)
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 23:50 #8
ærgeligt jeg ikke kunne hjælpe, men held og lykke :)
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 23:54 #9
men logisk set må humlen sidde et eller andet sted, hvis du tager den logisk igennem: server, router, switch, provider, klient. Eftersom klienten kan have flere forbindelser, er det ikke den absolute båndbredde. Det er heller ikke per ip. Det er per session. Jeg ville ringe/maile til bullet-proofs support, routerens support osv.. indtil jeg fandt flaskehalsen.
Avatar billede ebe Praktikant
22. januar 2007 - 00:01 #10
ps.: du har styr på nullerne ikke? 300 kb/s er 300.000 bit/s som bullet proof skal sættes til. En mbit er 1.000.000 bit/s..... bare for at være helt sikker....
Avatar billede megahof Nybegynder
22. januar 2007 - 00:57 #11
Hej igen..

Ja, jeg må fejlsøge problemet ved at indkredse de mulige fælder, ganske som du nævner det!

Ja, jeg har sat den rigtig med bits, kbits osv. iøvrigt lidt skørt den indstilles i bits, der er ganske givet ikke mange der angiver deres begrænsning i bits.

...endnu engang tak for hjælpen