Avatar billede gittef Nybegynder
21. januar 2007 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Html website med nyhedsside som CMS

Forhåbentlig har jeg valgt den rette kategori...

Jeg er ved at lave et ganske normalt website i html, men ville gerne have en nyhedsside på dette website, som kan opdateres via CMS. Hvis det er muligt, ville jeg gerne have, at cms-siden kan åbnes inde i et tabel-felt, som som sagt laves i html. Altså er der bare tale om tekst på hvid baggrund, som skal åbne i et tabel-felt.

Mit spørgsmål er nu, om nogen af jer ved om der findes en løsning (gerne gratis, men ikke et must), der kan løse denne opgave. Hvis ikke er jeg også interesseret i forslag til alternative måder at tilgå mit problem på.

Spørg endeligt hvis min forklaring er upræcis.
Avatar billede gittef Nybegynder
21. januar 2007 - 20:54 #1
Er det fx muligt at få Wordpress (blog) til at åbne i en html-tabel? Wordpress  skal selvfølgelig så bare designes uden grafik etc - kun med hvid baggrund med sort tekst.
Avatar billede fxj Juniormester
21. januar 2007 - 23:14 #2
Hej

En mulighed var http://www.biglickmedia.com/products/News_Content_Publisher/
Jeg går ud fra du har PHP på serveren, når du kan køre WordPress også

Der hvor du vil have nyhederne til at stå i din tabel, laver du bare et kald til filen eller en ServerSideInclude(SSI)

Der findes masser af gratis og fungerende scripts, der kan dette. Jeg har dog aldrig set et i ren HTML. Ovenstående scripts gemmer nyhederne i en tekstfil
Avatar billede gittef Nybegynder
22. januar 2007 - 00:49 #3
Fxj > Dit link ser meget lovende ud - dejligt! Men jeg har endnu et dumt spørgsmål: "laver du bare et kald til filen eller en ServerSideInclude(SSI)" - er det muligt du kunne uddybe det - jeg er ikke kode-haj :-)
Avatar billede fxj Juniormester
22. januar 2007 - 12:34 #4
Når du har downloadet scriptet til serveren og fået det til at virke, laver du et kald fra din html-side til filen ved at skrive:
<!--#include file="nyhedsbrev.php"-->

eller med en absolut sti:
<!--#include file="http://minside.dk/minfolder/nyhedsbrev.php"-->

mvh
Flemming
Avatar billede gittef Nybegynder
22. januar 2007 - 17:47 #5
Fxj > tusind tak for din hjælp - det var virkelig pænt af dig! :-)