Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 12:26 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Ændre Form processed

Hej,

Kan ikke lige gennemskue det, men hvor er det jeg kan ændre således at jeg fx. får teksten: "Vi takker for din henvendelse"

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 12:29 #1
Et lille side spm: Hvordan kan jeg sikre at folk kan sende, men IKKE rette ?
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 12:39 #2
Der er flere muligheder.
Den simpleste er at tilføje et $$Return-felt til formularen. Den tekst der vises her bliver omsat til  en "submittet"-side. Du kan også med samme felt omdirigere til en anden hjemmeside ved at placere en url i kantede parenteser, f.eks. [www.lotus.com] eller [/web/andenbase.nsf/tak?openform] eller [../view2/dok5?opendocument]
Mulighederen er ubegrænsede ...

Det samme kan du gøre når du har en WebQuerySave agent til at håndtere inputtet. Alle "Print"-kommandoer bliver overført til en "submittet"-side. Også her kan du angive kantede parenteser for at omdirigere til en anden side.
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 12:46 #3
Dvs. feltet skal hedde $$Return ?
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 14:15 #4
nemlig. Her lidt fra Designer Help

Customizing the "Form processed" confirmation for Web users

When Web users submit a document, Domino sends them the default confirmation message "Form processed." To change the default message, add a computed text field to the form, name it $$Return, and use HTML as the computed value.
To add users' names to the response
The following $$Return formula returns the response "Thank you," and appends the user’s name:
who:= @If(@Left(From; " ") = ""; From; @Left(From; " "));
@Return("<h2>Thank you, " + who + "</h2><br><h4>
<a href=/register.nsf/Main+View?OpenView>Main View</a>");
To link to another page
Include HTML with a URL to link to another page based on field values in the submitted document. The following $$Return formula returns a response based on the region the user selects. For example, if the user selects Europe, the message "Visit our site in Italy" displays with a link to the Web site in Italy. (Assume that "stdAnswer" and "stdFooter" are defined earlier in the formula.)
@If(Region="Asia"; stdAnswer + "<h2>Visit our site in <a href=\"http://www.japan.lotus.com\">Japan</a></h2>" + stdFooter;
Region="Europe"; stdAnswer + "<h2>Visit our site in <a href=\"http://www.lotus.com\it_ciao/it_ciao.htm\">Italy</a></h2>" + stdFooter;
stdAnswer + stdFooter);
To display a different Web page
To jump to a different Web page, enclose a URL for the page in brackets. When the user submits the document, the Web client displays the referenced document. For example, the following $$Return formula displays the home page for the Lotus Japan site.
"[http://www.japan.lotus.com]"
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 14:42 #5
jogii -> Smid et svar
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 14:42 #6
Har du en idé til: "Et lille side spm: Hvordan kan jeg sikre at folk kan sende, men IKKE rette ?"
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 15:10 #7
Hvor meget kender du til ACL , Reader- og Author Fields?
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 15:36 #8
Ja, men hvis jeg laver en Person Reader må han da ikke lave dokumenter ? Og med Author kan han selv rette det ? Eller mig der husker forkert ?
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 17:40 #9
Som Author kan man kun rette de dokumenter som man eksplicit (via navnet) eller implicit (via gruppemeldemskab) har forfatterrettighed til. Hvis du ikke gemmer brugerens navn i et Auther-felt, så kan brugeren heller ikke rette i det efterfølgende.

Author-access til en database er den der muliggør alt det som "workflow" normalt bruges til. Enhver rettighed derover anvendes til administratorer og enhver rettighed derunder er tilskuere. Author-rettigheden er og bør være standardrettighed i alle systemer. Og hele herligheden styres så via Author-felter.
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 17:58 #10
jogii -> Nu har jeg lavet et felt som har type "Authors" med kun Mit navn i og et felt med "Readers" hvor hans navn bliver sat i, men alligevel kan han rettet dokumentet
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 17:59 #11
Det hele foregår via Web
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 18:21 #12
Hvorfor har du tilføjet brugeren som Readers? Er brugeren og du de eneste der må se det indtastede?

Brugerens overordnede rettighed ligner altså noget i stil med "Editor". Er du sikker på at brugeren har AUTHOR-rettighed til selve databasen i ACL?

Er brugeren tilføjet ACL direkte via navn eller indirekte via gruppe?

En ting er at de kan rette med en formular, men kan de også submitte efterfølgende?

Har du rettet i formularens "Public Access" indstillinger?
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 18:22 #13
du må gerne svar på alle spørgsmål ... for overblikkets skyld ...
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 18:47 #14
Hvorfor Reader: Det var som et forsøg

Han er tilføjet via Gruppe og gruppen har Author

Og han kan sagtens submitte den med de nye rettelser

Public Access, nej har jeg ikke rørt
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 18:49 #15
Prøv at se alle felter igennem om der skulle være andre (skjulte felter) som giver AUTHOR adgang til dokumentet.
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 18:52 #16
Der var et, men den er nu fjernet uden held
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 22:12 #17
På eksisterende dokumenter eller på nye?
Hvordan fjernede du feltet, med @DeleteField?
Hvordan var feltet kommet på dokumentet, via formularens design eller automatisk?

Du kan evt. lave en kopi af basen og sende den til mig, så kan jeg teste på min egen server ...
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 22:17 #18
Jeg har et felt som normalt indeholder hvem der har oprettet Dokumentet og det var ved en fejl sat som Authors. Jeg smider dig en mail
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 23:29 #19
Jamen så har du jo forklaringen.
Jeg vil foreslå at du ændrer felttypen tilbage til NAMES (istedetfor TEXT)
Gruppen ACLFerie (som jeg går ud fra er brugergruppen) skal have Create rettighed.

Når man er AUTHOR med create rettighed, så kan man oprette disse feriedokumenter, men ikke rette dem. Jeg har testet det på den base du tilsendte mig. Når jeg prøver at rette (ændre url ?OpenDocument til ?EditDocument), så bliver jeg promptet for ny brugernavn med flere rettigheder.

Du har ikke længere noget READER-felt på. Så kan alle se alle oprettelser, er det sådan det skal være?

//Jörg
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 23:31 #20
Den med Readers er til diskussion
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 23:35 #21
Men grundlæggende virker det så ?
En anden ting, mange af dine felter har du til COMPUTED. De kan godt være til COMPUTED FOR DISPLAY. f.eks. $$Readers feltet og DBPATH.
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 23:37 #22
Okay
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 23:37 #23
Ja, nu virkede det !
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 23:40 #24
ups, jeg mente selfølgelig $$Return (og ike $$Readers)
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 23:45 #25
Smider du et svar ?
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2007 - 23:50 #26
jo da, og fortsat god weekend :-)
Avatar billede leif Seniormester
21. januar 2007 - 09:51 #27
Takker og i lige måde ! (Nu skal jeg til at have den til at sende en mail men vender tilbage hvis jeg ikke kan få den til det)