Avatar billede easyjet Nybegynder
20. januar 2007 - 11:39 Der er 2 kommentarer

Hvordan kan jeg lægge en mailingliste over i en ny database.

Hejsa Eksperten.

Jeg har følgende problem.
Vi har tidligere haft en gammeldags "salgs" hjemmeside, hvor folk kunne tilmelde sig, blot ved at skrive deres mail adresse.

Alle disse mailadresser lå så i blokke af ca. 50 hver. Når vi skulle skrive til dem, skulle vi logge på voeres webmail, og kopiere hver blok over fra mailinglisten, til feltet "Bcc", hvorefter vi kunne sende mails. Da vi har ca. 5.000 tilmeldte, tog det over 1 time hver gang.
Så for at gøre det nemmere, ville vi gerne have lagt disse mailadresser over i 1 database, hvor vi med et enkelt tryk, kunne sende samtlige mails på én gang til alle.
Problemet er, at de mailprogrammer jeg har kendskab til, også vil have navn og adresse, inden man kan oprette. Og så skal man iøvrigt sidde og indtaste samtlige adresser manuelt.
Findes der noget der kan hjælpe, så jeg kan kopiere alle mine mailadresser i 1 hug, og sende til samtlige. De skal naturligvis kunne se hvem det kommer fra, så det ikke opfattes som spam.

Jeg håber, at jeg har gjort mig forståelig.

Mvh

Easyjet
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2007 - 11:49 #1
Hvad skal det laves som ? Noget webbaseret eller via et mailprogram ?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. januar 2007 - 11:49 #2
Prøv at kontakte mig på anders[snabela]alvision[prik]dk så har jeg en løsning der kan bruges