Avatar billede johnbr Seniormester
19. januar 2007 - 19:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

lave et spørgeskema

Jeg skal lave et spørgeskema, hvor man skal kunne svare godt tilfreds-tilfreds utilfreds, samt komme med en kommentar.

der er ca 10 spørgsmål.

Efter besvarelse skal man kunne aflevere spørgeskemaet elektronisk.

Hvordan laver man sådan noget i Frontpage?
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. januar 2007 - 19:26 #1
Hvis din udbyder f.eks. har FormMail, kan du lave en formular i FrontPage der er indstillet til at bruge formmail. Du kan formentlig finde ud af om din udbyder har formmail, ved at kigge på hjemmesideudbyderens side eller skrive til dem.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2007 - 23:40 #2
Du kan tilrette denne til dit eget format :

.................................

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
  <HEAD>
      <TITLE>
        DOCUMENT TITLE
      </TITLE>
      <META HTTP-EQUIV="DESCRIPTION" CONTENT="">
      <META HTTP-EQUIV="KEYWORDS" CONTENT="">
      <META HTTP-EQUIV="GENERATOR" CONTENT="MPS HTMLGATE XP - http://www.mpsoftware.dk">
  </HEAD>
  <BODY>
      <H1>
        <FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Feedback</FONT>
      </H1>
      <HR WIDTH="90%" SIZE="1">
      <P>
        <FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Tell us what you think about our web site, our products, our organization, or anything else that comes to mind. We welcome all of your comments and suggestions.</FONT>
      </P>
      <FORM ACTION="your_email@company.com" METHOD="post">
        <P>
            <FONT FACE="Verdana" SIZE="2">What kind of comment would you like to send?</FONT>
        </P>
        <DL>
            <DD>
              <FONT FACE="Verdana" SIZE="2"><INPUT TYPE="radio" NAME="MessageType" VALUE="Complaint">Complaint <INPUT TYPE="radio" NAME="MessageType" VALUE="Problem">Problem <INPUT TYPE="radio" CHECKED NAME="MessageType" VALUE="Suggestion">Suggestion <INPUT TYPE="radio" NAME="MessageType" VALUE="Praise &lt;/dl&gt; &lt;p&gt;&lt;strong&gt;What about us do you want to comment on?&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; &lt;dl&gt; &lt;dd&gt;&lt;select name=" SIZE="1"> <SELECT SIZE="1">
                  <OPTION SELECTED>
                    Web Site
                  </OPTION>
                  <OPTION>
                    Company
                  </OPTION>
                  <OPTION>
                    Products
                  </OPTION>
                  <OPTION>
                    Store
                  </OPTION>
                  <OPTION>
                    Employee
                  </OPTION>
                  <OPTION>
                    (Other)
                  </OPTION>
              </SELECT> Other: <INPUT TYPE="text" SIZE="26" MAXLENGTH="256" NAME="SubjectOther"></FONT>
            </DD>
        </DL>
        <P>
            <FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Enter your comments in the space provided below:</FONT>
        </P>
        <DL>
            <DD>
              <FONT FACE="Verdana" SIZE="2">
              <TEXTAREA NAME="Comments" ROWS="5" COLS="42">
</TEXTAREA></FONT>
            </DD>
        </DL>
        <P>
            <FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Tell us how to get in touch with you:</FONT>
        </P>
        <DL>
            <DD>
              <PRE>
<FONT FACE="Verdana" SIZE="2">Name    <INPUT TYPE="text" SIZE="35" MAXLENGTH="256" NAME="UserName">
E-mail  <INPUT TYPE="text" SIZE="35" MAXLENGTH="256" NAME="UserEmail">
Tel      <INPUT TYPE="text" SIZE="35" MAXLENGTH="256" NAME="UserTel">
FAX      <INPUT TYPE="text" SIZE="35" MAXLENGTH="256" NAME="UserFAX"></FONT>
              </PRE>
            </DD>
        </DL>
        <DL>
            <DD>
              <FONT FACE="Verdana" SIZE="2"><INPUT TYPE="checkbox" NAME="ContactRequested" VALUE="ContactRequested"> Please contact me as soon as possible regarding this matter.</FONT>
            </DD>
        </DL>
        <P>
            <FONT FACE="Verdana" SIZE="2"><INPUT TYPE="submit" VALUE="Submit Comments"> <INPUT TYPE="reset" VALUE="Clear Form"></FONT>
        </P>
      </FORM>
  </BODY>
</HTML>
Avatar billede johnbr Seniormester
20. januar 2007 - 00:53 #3
Hej ibtage
Hvordan får jeg den til at sende besvarelsen til min emailadresse
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 09:17 #4
Jeg kan forstå at du ikke har den store indsigt i programering, så du er nok kommet på et - for dig - lidt uoverskuelig opgave.

Men udskift denne linie med din egen mailadr.

<FORM ACTION="your_email@company.com" METHOD="post">
Avatar billede johnbr Seniormester
20. januar 2007 - 13:59 #5
Hej Det har DU lidt ret i, men jeg er lidt kendt med Frontpage og kan rimeligt lave hjemmesider, som dog ikke på nogen måder lever op til moderne standarder, men som tjener formålet at brugerne har glæde af dem.

jeg prøver at lægge min emailadresse ind.
Avatar billede johnbr Seniormester
28. januar 2007 - 11:30 #6
skal den lukkes med et svar ibtage!!
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2007 - 11:44 #7
Fik du det til at virke ?

Her mit svar
Avatar billede johnbr Seniormester
28. januar 2007 - 12:03 #8
ja, jeg har prøvet at lave et spørgeskema, men jeg har ikke lige testet det med mailadressen
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2007 - 12:17 #9
Tak for point - held og lykke med det