Avatar billede frosty-dk Nybegynder
17. januar 2007 - 17:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

png - transparent

Hej eksperter,

Jeg har lavet noget grafik i photoshop jeg gerne vil have transparent baggrund på, gemte det i png men da jeg puttede det ind i mit html dokument kom der en grim sandfarvet baggrund istedet for det gennemsigtige som det skulle være

på forhånd tak
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. januar 2007 - 17:21 #1
PNG-formatet understøttes ikke fuldt ud af alle browsers, særligt IE før version 7. Du kan evt. bruge GIF i stedet.

Læs mere: http://www.libpng.org/pub/png/pngapbr.html
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. januar 2007 - 17:22 #2
Ellers kan du overveje et PNG-fix via java script: http://homepage.ntlworld.com/bobosola/

Jeg ville dog starte med at se om det virker i andre browsers end IE...
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
17. januar 2007 - 17:30 #3
hmm gif bliver utrolig grimt når det er en detaljeret signature ...hmm har kigget lidt på det med javascript og har fundet scriptet, kan selvfølgelig ik lige få det til at virke
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. januar 2007 - 19:32 #4
Fandt du en løsning?
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
17. januar 2007 - 19:38 #5
fandt svaret ved at søge lidt... men har opgivet så har bare skrevet at den ikke bliver vist tranaparent med IE ved billedet..
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. januar 2007 - 19:44 #6
Ok