Avatar billede pfp Nybegynder
16. januar 2007 - 22:00 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Embedded FireBird

Hej,

Jeg vil meget gerne have en letvægtsdatabase som jeg kan distribuere med en .NET applikation, uden der kræves installation af en stor databaseserver.

Det skulle efter sigende lige være noget for Firebird.

Men via www.dotnetfirebird.com kan jeg kun se at man kan installere det som en service, på samme vis som man f.eks. anvender mySql. Jeg ville gerne have at jeg bare kunne nøjes med at kopiere .fdb filen med og så kører det (som man kan med .mdb).

Kan jeg opnå det med FireBird og i så fald hører jeg gerne hvordan.

På forhånd tak.

/pfp
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2007 - 22:08 #1
som jeg kan laese det saa kan du bygge din connection string
med FbConnectionStringBuilder og saette ServerType
til 1 for at bruge embedded
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. januar 2007 - 09:41 #2
og selvfølgelig hente den embedded version fra www.firebirdsql.org der står også hvordan du får den til at køre, det virker findt med delphi, så mon ikke du kan få det til at virke med dotnet
Avatar billede pfp Nybegynder
22. januar 2007 - 22:09 #3
Tak til Jer begge. Det var det der skulle til. Smider i et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2007 - 22:16 #4
ok
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. januar 2007 - 12:57 #5
Jep :)
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. januar 2007 - 12:58 #6
en gang til :)