Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 15:26 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

point retur til dem som køber min artikel

Ja smid et svar her hvis du har købt adgang til
http://www.eksperten.dk/artikler/1058

Det "koster" kun så jeg kan se hvor mange der er interesserede.
Avatar billede Six Nybegynder
12. januar 2007 - 17:02 #1
Der må jeg være kvalificeret :D
Avatar billede Six Nybegynder
12. januar 2007 - 17:03 #2
Har du i øvrigt overvejet at lave det som en FF extension ? ;D
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 17:21 #3
Jeg tror i første omgang, at jeg vil se hvor meget arbejde der vil ligge i det:)
Hvis det ikke er så galt så kan jeg godt.
I mandag opdatere jeg den lige så den også virker i alle versioner af IE.
Nu virker den kun i IE 7.0

Jeg kører med den selv nu, men har ikke smidt nogen på listen endnu..
Jeg vil benytte den til det formål, at få dem jeg har hjulpet til at afslutte deres gamle spørgsmål;)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 17:29 #4
fjappe >> forresten læste du artiklen da den var gratis;o)
Avatar billede htmlkongen Novice
12. januar 2007 - 17:50 #5
Jeg læste den da den var gratis, men de 5 point kan jeg godt undvære :) God week
Avatar billede hcma Novice
12. januar 2007 - 18:21 #6
behold du bare dine point  (syntes kun jeg gav 2,5)
god og kreativ ide :o)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 18:26 #7
Det helt i orden=)
Dem der ønsker det eller ombestemmer sig kan blot ligge et svar herinde;)
Avatar billede Six Nybegynder
12. januar 2007 - 19:04 #8
kalp ja det lagde jeg også mærke til, men jeg betalte også for den i anden omgang hehe - men jeg ved faktisk ikke om der blev trukket point... ellers er det også ligemeget :D de 5 point er ikke så vigtige hehe :)

Men jeg vil helt sikkert bruge det, hvis du udvikler en FF extension. :) og ja, god ide som også hcma skriver :)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 19:14 #9
fjappe >> vi ser lige hvordan stemningen er for det:)

man skal jo motiveres:)
Avatar billede Six Nybegynder
12. januar 2007 - 19:17 #10
Det er helt fino :D - bare lige hold mig opdateret herinde, om du går igang med det eller dropper det, hvis der er alt for meget arbejde i det :)

go go ppl - stem for ! :P
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. januar 2007 - 19:48 #11
>>kalp: genial ide!
hvis det er, kan jeg godt hjælpe med at lave en FF ext hvis det har interesse :)

min msn er psycosoft_funware_corp (at) hotmail (dot) com hvis du vil have fat i mig... :)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 19:53 #12
psycosoft-funware >> Jeg sender dig da lige en mail;)

Hvis det er noget folk gider bruger så skal jeg selvfølgelig nok sørge for det virker perfekt..

Mangler bare en som kan lave en god regexp, som egentlig sikkert er simpel nok.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. januar 2007 - 01:54 #13
Kører IE 7 under Vista 64, og der ser det ikke ud til at virke ved mig. Men ser frem til en version der kan køre i FF.
Initativer er kanon. Hvem kender ikke det at man hjælper en der aldrig vender tilbage.....  super super
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2007 - 10:25 #14
christiansenbo >> Jeg har ikke testet under Vista, men det kommer jeg til senere:) og det kan være det fungere fint efter et lille tweak jeg mangler at tilføje til det.

ps. husk at skrive navne ind præcis som de står på E.
Avatar billede swiatecki Novice
14. januar 2007 - 16:22 #15
Jeg har også købt :)
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2007 - 17:00 #16
læg et svar så du kan få point når det er jeg lukker;)
Avatar billede swiatecki Novice
14. januar 2007 - 17:42 #17
Hehe,
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 15:05 #18
christiansenbo >> lyst til at tjekke om det virker hos dig nu?

http://www.kalp.dk/efilter
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 15:06 #19
den skulle virke i alle IE versioner nu.. har bare ikke mulighed for at teste det på denne maskine da den har en nyere version:)
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 15:23 #20
ps. den er optimeret så den kun kigger om "Spørger" er blokkeret og brokker sig altså ikke hvis han blot deltager i et spørgsmål.
Har rettet den lille bug med at den sagde at "brugeren ikke er blokkeret" hvis man fjerner blok fra den sidste i listen.

anyways.. husk at smide kommentarer her til hvad der skal optimeres.

der arbejdes på at få den lavet til FireFox også..
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
16. januar 2007 - 16:51 #21
kalp--> Jeg kan ikke finde den efter den er installeret. Jeg går i view-toolbars, men kan ikke finde den ? Gør jeg noget skævt ?
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 17:25 #22
prøv lige at gå i kommando promten.. og skriv install når du er i mappen..
så kan vi se hvad den siger.
Avatar billede Six Nybegynder
16. januar 2007 - 19:54 #23
der arbejdes på at få den lavet til FireFox også.. <- Total super iorden, det ser jeg/vi frem til :D
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
16. januar 2007 - 22:37 #24
Nå, har nu testet igen, og det virker ikke rigtigt. Om det er vista eller fordi det er 64 bit skal jeg ikke kunne sige :-(
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 22:49 #25
christiansenbo >> tak fordi du testede:) jeg må finde ud af det på et tidspunkt..

noget andet er prøvede du at installere fra dos promten? for så kan man se om den siger success ved alt den installere
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
16. januar 2007 - 23:06 #26
Den sagde ikke succes. Den kørte "den sorte box" over skærmen og forsvandt igen, ligesom hvis jeg installerede "install" almindeligt :-( Prøver igen når der er en version til FF, kan være den er mindre påvirkelig. Har ofte problemer med andre programmer også til IE
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2007 - 16:15 #27
christiansenbo >>

sådan.. hvis du har lyst til at teste en sidste gang:)
nu stopper det sorte vindue så du kan læse hvad der står.

og til alle andre som har hentet denne toolbar i har enten hentet version ingenting eller version 1.1..

der er kommet en ny version nu... virker en del bedre en den anden, men under alle omstændigheder så skal du skifte til denne hvis du vil benytte dig af dette værktøj fremover da jeg har skiftet db'en ud med en XML fil da man kunne "snyde" txt filen så programmet crashede:)

nu kan det ikke snydes... det er xml... det er optimeret en del..

ps. der skulle gerne komme fejlmeddelelser ved de fleste ting nu så jeg bedre kan se hvad fejlen er.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. januar 2007 - 19:26 #28
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
18. januar 2007 - 19:30 #29
>>chirstiansenbo: du skal køre install.bat som administrator, det er det forbanede User Access Control i vista der blokere for skrivning til de rette mapper... højreklik på install.bat og vælg run as administrator  :)
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2007 - 19:31 #30
yep.. det er sikkerhedsregler:)
desuden fik jeg lige testet den på en computer med med IE uden tabs... virker dælme ikke der stadig... giver bare nogle fejlmeddelser i IE så jeg fjerner det tjek igen i morgen.. og så må det køre i IE med tabs og forhåbentlig snart også i firefox.:)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. januar 2007 - 19:36 #31
Jeg har kørt programmet som admin, men tror problemet ligger i, at jeg ikke får adgang "nede" i c drevet som er påkrævet, selvom jeg er admin. Jeg har oplevet det ved flere andre applikationer, så det er ikke kun her det er et problem.
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2007 - 19:45 #32
desværre har jeg ikke fået installeret vista på min workstation endnu så kan ikke rigtig hjælpe med Vista problemer endnu.. men det kommer! :)

men ellers ærgelig.. ud over at jeg lige skal fjerne det tjek efte gamle versioner af IE så virker det tool super godt!
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. januar 2007 - 19:48 #33
Ja, jeg har haft en anden til at teste det for mig, og han sagde det var super fint. Nå, men vil lige sige, at du behøves ikke at skynde dig og få fat i Vista, det har mange problemer med sig :-) Man skal i hvertfald vænne sig til mange nye ting der ikke alle er lige smarte, selvom det ser smartere ud ;-)
Avatar billede Six Nybegynder
01. februar 2007 - 00:31 #34
Hvordan går det med udviklingen ? :)
Avatar billede kalp Novice
01. februar 2007 - 01:14 #35
hej fjappe

det er rigtigt psycosoft, som skulle lave selve toolbar'en men det kan godt være det har vist sig at være en større opgave en lige antaget.

om ikke andet så vil jeg nok selv pådrage mig opgaven på et senere tidspunkt:)
Avatar billede Six Nybegynder
01. februar 2007 - 02:44 #36
Ok fair nok, skulle bare lige høre hvordan det stod til hehe :D

Men jeg glæder mig til at få lov at prøve det :D