Avatar billede packey Nybegynder
11. januar 2007 - 14:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Webserver problemer med ASP

Hej. Ved ikke om det er det rigtige forum jeg skriver i, men jeg har en webserver som skal op at køre. Jeg bruger programmet 'LiteServe' som både kan agere FTP server og Webserver. Jeg har på min router forwarded port 80 til min server og fortalt 'LiteServe' hvilken fil der er index fil som den skal pege på. Jeg har i den pågældende mappe lagt en index fil fra min anden webside for at teste. Det virker perfekt. Problemet kommer hér: Ham der laver siden for mig har lavet startsiden som en .asp fil og ikke en html fil som der ellers virkede fint. Hvis jeg beder 'LiteServe' om at pege på netop den fil (deafult.asp), og derefter søger på domænet på internet explorer, virker det ikke. Så kommer der blot en boks op med filoverførsel, hvor man bliver spurgt om man vil gemme denne fil. ??? Jeg har installeret ISS på serveren (som bare er en XP maskine, så det er ikke en rigtig server). Hvad er det der asp og hvordan kan jeg få det til at virke?
Avatar billede packey Nybegynder
11. januar 2007 - 15:47 #1
Jeg tror faktisk mit spørgsmål er hvordan jeg slår understøttelse af asp til på en XP maskine. Jeg har aktiveret ISS og .NET
Avatar billede hostgirl Nybegynder
11. januar 2007 - 19:09 #2
Hejsa...

Jeg kender ikke til "LiteServe", men normalt er asp aktiveret ved installationen af IIS, på en XP. Men du kan tjekke følgende:

Åben IIS -> find standardwebsted -> højreklik -> egenskaber -> Vælg fanebladet: websted.

Tjek at den står til port 80.

Dernæst vælg fanebladet: "Hjemmemappe".  Tjek her at dropdownboksen: tilladelser til at kører programmet, er sat til "Kun scripts". Klik dernæst på knappen. Konfirguration.. og tjek om .asp er tilføjet derinde..

Til sidst tilføj default.asp og index.asp i fanebladet Dokumenter.

Inden du begynder skal du selvfølgelig tjek at servicen kører :)

Hvis det stadig ikke fungere efter ovenstående har jeg intet løsningsforslag, udover en geninstallation måske.
Avatar billede packey Nybegynder
24. april 2007 - 22:10 #3
tak, jeg fik det op at køre...perfekt!