Avatar billede lynelektriker Nybegynder
09. januar 2007 - 16:18 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Min pc er blevet meget langsom

Hej
Jeg har en Pentium 4 CPU 3.40GHz med 2.00 GB RAM PC 3200

Her på de sidste 2 måneder er min pc bare blevet så langsom, og jeg har en 4 Mbit internet linie, men det går heller ikke så stærk mere, hvis jeg ikke bruger min pc, kan den godt finde på lige pludselig at begynde at larme"blæser på processor tror jeg"

hvad kan jeg gøre
hilsen lynelektrikeren
Avatar billede phliplip Nybegynder
09. januar 2007 - 16:21 #1
Larm fra cpu-blæser, er det en mistænkelig lyd? eller er det bare fordi den kører op i hastighed?

Har du tjekket dit system for spyware, virus etc. etc. ?
Avatar billede chrisson Nybegynder
09. januar 2007 - 16:39 #2
Du har sikkert fået en spyware på din pc, eller så har du ikke tømt cookie og midlertidlige internetfiler i langtid.
Du kan også prøve at disk defragmenter din pc, det plejer at gøre den en del hurtigere.

Sti:
Start, Alle programmer, Tilbehør, Systemværktøjer, Diskdefragmenter - Klik på knappen defragmenter, og den går igang med at analysere. Derefter går den auto igang.

Tag også at rydde lidt op på den via:
Start, Alle programmer, Tilbehør, Diskoprydning

Der kan du slette midlertidlige filer, gl. installations filer m.m.

Hvis du har en mistanke om det er virus, efter som det ikke virkede det der, så prøv det her:

Start pc'en op i fejlsikret tilstand, og scan pc'en for virus, spyware, adware osv.
Prøv at starte op normalt, og se hvad der sker.

Det var ihvertfald lidt af det jeg ved om hvordan man får den hurtig igen :P

Og her er en side om alle former for virus, spyware m.m. angreb.

www.spywarefri.dk der er en del gode programmer og guides til at hjælpe dig.

PS. Hvilket program bruger du til at beskytte dig for viruser osv.?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. januar 2007 - 16:39 #3
lav en grundig oprydning(diskoprydning m.m..), og defragmenter, men check dma 1.-> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm
Avatar billede chrisson Nybegynder
09. januar 2007 - 16:41 #4
I fejlsikret tilstand finder anti virusen en del mere af slagsen, fordi de ikke er aktive, og den kan også slette dem, fordi at programmet / filen ikke er i brug..

Hvis du gør det i normalt, kan du komme ud for at virusen ikke kan slettes, netop fordi at windows ikke tillader at slette filer der er i brug.
Avatar billede chrisson Nybegynder
09. januar 2007 - 16:44 #5
Og det med blæseren, lev op til dit navn :P "lynelektriker"

Men, der vil jeg nok anbefalde, at du slukker pc'en helt, uden nogen form for strøm og ledninger i pc'en og åben siden hvor blæseren er, og støvsuge pc'en MEGET forsigtigt!! Du skal helst ikke røre noget inde i pc'en, jeg tabte engang en skrue, som så fik hele pc'en til at gå i røg, den har sikkert lavet en kortslutning eller lign.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
09. januar 2007 - 20:48 #6
Til fjernelse af spyware kan jeg kun varmt anbefale "Spybot - Search & Destroy", hentes på http://www.spybot.info/en/download/index.html
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. januar 2007 - 20:53 #7
måske er der lidt hjælp her,.-> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/er%20computeren%20langsom.htm

Men lidt respons ville være fint, så er det nemmere at hjælpe..O)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. januar 2007 - 13:02 #8
hent evt. denne antispyware pakke http://arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede lynelektriker Nybegynder
10. januar 2007 - 21:46 #9
hejsa og tak for den store opbakning
Jeg begynder at kigge på alle de links i har givet mig i aften og jeg skriver lidt mere i morgen hvordan det går
hilsen lynelektriker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. januar 2007 - 22:14 #10
smider et svar.??
Avatar billede chrisson Nybegynder
22. januar 2007 - 13:15 #11
Samme her
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. januar 2007 - 13:32 #12
der er ikke meget lyn, over denne tråd..O)
Avatar billede chrisson Nybegynder
29. januar 2007 - 14:28 #13
Haha.... Den var egentlig god når man forstår den :P
Avatar billede lynelektriker Nybegynder
31. januar 2007 - 07:34 #14
Sorry den lange ventetid, min pc har været helt nede, så nu var jeg bare startet total forfra, øv. men tak for hjælpen
Avatar billede chrisson Nybegynder
31. januar 2007 - 13:44 #15
Intet problem og tak for points, men hvis du venter et par dage med at installere alt igen, så kan du få det nye Windows Vista installeret på din pc :) Den udkommer meget snart i butikkerne i Danmark