Avatar billede jonasp84 Nybegynder
07. januar 2007 - 04:05 Der er 7 kommentarer

Søgemaskine optimering

Hej

Jeg har den her hjemmeside som jeg gerne vil have søgemaskine omtimeret. Har hørt det er bedst når det er en single page side, altså en uden frames.

Er det rigtigt?
Og hvad er mest optimalt??
Avatar billede weblex Nybegynder
07. januar 2007 - 07:49 #1
Der findes en række artikler her på E om søgemaskineoptimering, måske kan du bruge dem

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/?sort=&order=DESC&start=0
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. januar 2007 - 07:53 #2
Hej Jonas

Det er helt korrekt at frames ikke er godt.
1) Det der bliver fundet i søgemaskinerne er siden uden menu, og så kan brugerne ikke navigere videre (Det kan man sætte kode ind for)

2) Siden de bliver indekseret i søgemaskinerne bliver ikke indekseret med noget grafisk, og så bliver siden ikke ret højt rangeret

m.m.m.

Det mest optimale er umuligt at svare på....
Prøv at læse her http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
og så evt. spørg om noget specifikt
Avatar billede theprofessor Nybegynder
08. januar 2007 - 16:26 #3
Forskellige søgemaskiner/crawler/bots indeksere sider forskellig!!  Da der er flere tusine søgemaskiner, er der mere end 1 måde at optimisere siderne...og vi holder den slags metoder hemmeligt!  Men jeg vil gerne kigge på din side og forslå 1 el. 2 forbedringer....
Avatar billede punnishment Nybegynder
08. januar 2007 - 22:51 #4
Muligvis findes der tusinde søgemaskiner, men set med danske øjne findes der kun 1 der er relevant: google. I fleste tilfælde vil 90% af din søgemaskine trafik komme fra google, også selvom du ligger rigtig højt på hhv. yahoo og msn!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. januar 2007 - 00:49 #5
Vil give punnishment ret.....
80-90% af min trafik på alle mine sites kommer fra google.... Derudover er der eniro og andre som også bygger på google....
Avatar billede apo Praktikant
15. januar 2007 - 23:43 #6
Google leverer også omkring 90% af trafikken på mit website, så det er også min oplevelse at Google er vigtigst at optimere til.

Overraskende nok er Jubii den søgemaskine, der leverer trejdemest trafik på mine sider (overraskende fordi mit website ikke er optaget i deres katalog).

Selv om jeg ligger forholdsvis godt placeret hos Yahoo, får jeg kun en minimal procentdel derfra (kun én enkelt henvisning i denne måned, mod flere hundrede henvisninger fra Google).

Eniro har jeg kun set i min statistik, en enkelt gang med ét eller to hits.
Avatar billede apo Praktikant
15. januar 2007 - 23:44 #7
trejdemest = tredjemest