Avatar billede hitengel Praktikant
03. januar 2007 - 16:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ordtælling i noter

Hej eksperter,
Jeg har et måske lidt dumt spørgsmål: Når jeg i Word bruger File-> Properties-> Statistics til at se mine anslag med antal mellemrum, tæller den så også alle fodnoter med? Hvis ikke, hvordan kan jeg så få noterne optalt uden at sidde og tælle selv?
Det er lidt vigtigt og haster egentlig også, fordi jeg i morgen tidlig skal aflevere et projekt, hvor én normalside defineres som 2400 anslag inklusiv mellemrum og noter...
Tak!
03. januar 2007 - 16:26 #1
Det er kun fodnotetegnet, der medtælles i statistikken. Ikke fodnoten.
Avatar billede hitengel Praktikant
03. januar 2007 - 16:32 #2
Ok, hvordan kan jeg så optælle fodnoterne på en smart måde?
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
03. januar 2007 - 17:14 #3
Du kan kopiere alle fodnoter over i et andet dok - og tælle dem der. Men på pæd uddannelsen i CVU Jelling, tæller fodnoter IKKE med.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
03. januar 2007 - 17:19 #4
OBS - nu har jeg fundet det -
Funktioner - Ordoptælling - og der kan man sætte et kryds om den skal tage fodnoter med. Smart. Og du kan få vist vinduet automatisk. Genialt. ! /B
Avatar billede hitengel Praktikant
03. januar 2007 - 17:47 #5
blees_jelling ->
Præcis, hvad jeg ledte efter. Jeg takker. Jeg er ikke helt sikker på, om du er ironisk, men som sagt ved jeg godt, spørgsmålet ikke var det sværeste, men jeg bruger nu heller Word til særligt meget normalt. Smid et svar.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
03. januar 2007 - 17:57 #6
Jeg var overhovedet ikke ironisk - jeg synes at det er smart - også fordi JEG ikke vidste det før - se - det er genialt. at vi alle bliver klogere!
Avatar billede hitengel Praktikant
03. januar 2007 - 18:43 #7
Ganske rigtigt. Tak for hjælpen.