Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2007 - 13:13 Der er 2 kommentarer

Ang. IE og Firefox tolker divs

Hej eksperter.
Nu fandt jeg så lige dette spm: http://www.eksperten.dk/spm/752722
OG der er lidt stor forskel på visningen om det er i IE eller Firefox og tænkte netop på hvordan man kunne rette sådannet evt. fejl.

Og er det fordi man bruger nogen CSS ting som ikke virker i begge, og hvordan slipper man så ud af dette?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2007 - 13:36 #1
Det er fortolkningen jeg snakker om
Avatar billede maqhem Nybegynder
02. januar 2007 - 17:44 #2
Inde på http://www.w3schools.com/ kan du klikke dig ind på PHP, HTML, CSS, ASP og diverse andre kodesprog. Dér vises hvilke versioner af hvilke browsere, der understøtter forskellige funktioner i de forskellige programmeringssprog. Hvis du vil undgå ting som dette, bliver du nødt til at omkode dit site til de forskkellige browsers.

Et lille eksempel: Jeg har et transparent billede, der bliver brugt på min hjemmeside lige nu, og MSIE er, på trods af sin uforklarlig store popularitet, en af de eneste browsere, som ikke tolker transparente billeder korrekt.

Derfor har jeg kodet nogle ekstra filer og linier, der aktiverer filerne, hvis der tales om en bestemt browsertype, og disse filer kan så ordne billedet ved at plotte det ind ovenpå et helt gennemsigtigt billede. Det er lidt noget makværk, men man bliver nødt til at gøre det, hvis man vil sikre sig en velfungerende hjemmeside.