Avatar billede obhat Nybegynder
29. december 2006 - 11:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner på server 2000

Hvordan opsætter jeg flere domæner på min server 2000?
Avatar billede venturer Nybegynder
29. december 2006 - 11:19 #1
Du skal "bare" oprette nye sites i IIS konsollen.
Efterfølgende skal du så for hvert site angive en hostheader.

På general fanebladet (properties for sitet) kan du se hvilken IP og port den lytter på.
Under "Advanced" (tror jeg nok den hedder) kan du redigere IP/port. Skal du tilføje en header som matcher dét der skal indtastes i browseren for at få fat i sitet.

Hvis du vil lave et nyt site til www.venturer.dk skal hostheaderen hedde "www.venturer.dk" evt. også "venturer.dk"
På sitet til dig selv kan du så angive en hostheader "www.obhat.com" og "obhar.com".
Avatar billede obhat Nybegynder
29. december 2006 - 12:58 #2
Ok, men nu har jeg kun en ip adresse, kan det så stadig lade sig gøre?
Avatar billede triton Nybegynder
29. december 2006 - 13:07 #3
er det en intern eller ekstern ip du kun har en af?
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2006 - 13:14 #4
triton -> Det er lige meget

obhat -> Ja, gør som venturer skriver
Avatar billede obhat Nybegynder
29. december 2006 - 14:02 #5
Det har jeg prøvet, men i den der host heater skal man angive både costumer og en value??
value er det www.obhat.com eller http://www.obhat.com?
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2006 - 15:51 #6
uden http://
Avatar billede obhat Nybegynder
29. december 2006 - 16:42 #7
:-)
Avatar billede obhat Nybegynder
29. december 2006 - 16:43 #8
Costumer er det så valgfrit?
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2006 - 16:47 #9
Prøv
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
29. december 2006 - 16:58 #10
Du kan lave en der hedder www.domæne.dk og en der hedder domæne.dk, du skal jo også lige huske at lave nogle host a records i din dns for at få det til at virke :-)
Avatar billede obhat Nybegynder
29. december 2006 - 19:29 #11
host a records i din dns ?? hvor i IIS
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2006 - 19:43 #12
Hvis vi snakker om domænet: www.obhat.com så peger den ingen steder hen
Avatar billede venturer Nybegynder
02. januar 2007 - 08:25 #13
Som jeg skrev, såa skal på det første faneblad (Det hedder "Web Site" og ikke "general") klikke på "advanced" og her angive en Host Header Value.

Du skal IKKE angive noget under HTTP Headers (hvilket er hvad du har kigget på).
Avatar billede venturer Nybegynder
18. januar 2007 - 12:57 #14
Fandt du ud af det? :)