Avatar billede serene Nybegynder
22. december 2006 - 17:26 Der er 1 løsning

headsæt fungerer ikke i skype

hej vi har installeret skype og kan høre lyden, men ikke få mikrofonen til at virke, styrestymet er XP home og lyden Ac97?
vi har også prøvet lydoptageren, men mikrofonen i headsættet virker heller ikke der.
mvh Bo
Avatar billede fxj Juniormester
28. december 2006 - 14:56 #1
Jeg havde samme problem med et nyt headsæt og gjorde følgende:
- tjekede at headsættet var sat rigtigt til og kontrollerede med et andet headsæt at fejlen ikke var i computeren
- gå i 'Kontrolpanel'
- tryk på 'Lyde og Lydenheder'
- i fanebladet 'Stemme' i nederste halvdel ser du om der er de rigtige indstillinger. (på min PC kan man slutte headsæt til både foran og bagpå)
- tryk på knappen 'Test hardware'

Der hentes nu et lille program, som man kan indstille mikrofonen med

Det hjalp mig :-)