Avatar billede crolesen Nybegynder
14. december 2006 - 00:41 Der er 1 løsning

IIS kræver brugernavn og password?

eg har installeret IIS på min computer. Når jeg så går i min browser og indtaster det fulde computernavn, så søger den lidt og spørger så om brugernavn og password????

Hvorfor og hvad skulle det være for password og brugernavn??

Christian
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2006 - 08:20 #1
Det plejer at være fordi der ikke er sat rettigheder til IISUser_servernavn på de biblioteker hvor du har siderne liggende. Det er denne bruger account browseren bruger når den tilgår siderne og har denne bruger ikke rettigheder, så spørges efter brugernavn og password.

Det er faktisk en af metoderne til at styre tilgang til web mapper. Du opretter dem der skal have adgang som brugere på systemet med eget password og det hele og så fjerner du rettigheder til iisuser. herefter vil dine brugere kunne tilgå filerne ved logon