Avatar billede pioneer2k Nybegynder
13. december 2006 - 16:58 Der er 3 kommentarer

Store ikoner i mapper

Hej

Når jeg har en mappe med mange filer, f. eks. jpg eller avi filer og windows viser store ikoner kommer der altid en fejl, hvor jeg kun kan lukke mappen og derefter prøve igen, men det samme sker hver gang.

Jeg har fundet ud af, at det er fordi windows gemmer oplysningerne på en måde, men videre kommer jeg så aldrig.

Jeg mener jeg har hørt, at man kan ændre noget i "regedit" men kan ikke huske hvad.

Mvh Allan Pedersen
Avatar billede milter Ekspert
13. december 2006 - 20:15 #1
Kan det være indekseringen, der spøger? Hvor meget friplads er der på drevet med problemer? Prøv at kigge på de to link herunder

http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=374

http://support.microsoft.com/kb/200306/da
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
14. december 2006 - 18:45 #2
#Milter

Jeg har prøvet det med indekseringen, men det hjalp dog ikke. Det lød ellers til, at det sagtens kunne være det.

Problemet opstår lige idet windows forsøger at vise "store filer" for et par avi filer fra mit digicam sammen med nogle jpg'er. Med "store" filer menes der så man kan se en lille thumbnail for filen. Jeg er klar over, at man øverst i mappen kam sætte den på f. eks oversigt, men det kan jeg ikke nå at gøre når jeg åbner mappen, inden den går i "hak". Hvordan kan dette slåes fra på en anden måde?

Mvh Allan Pedersen
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2006 - 20:14 #3
Du kan prøve det her:

Åbn Kontrolpanel > Funktioner (i øverste linie) > Mappeindstillinger > Vis > Læs teksten i vinduet "Mappevisninger" og vælg, hvad du vil se. Prøv først med funktionen "Nulstil alle mapper".

Det betyder nok, at du skal til at ændre mappeindstillinger i en del andre mapper bagefter, men det kan du jo gøre, efterhånden som du støder på dem.