Avatar billede Slettet bruger
12. december 2006 - 19:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

word xp tegning m. lærred

Office xp:
Har indsat et kort i et worddokument og skal bare lige sætte en pil på herfra og dertil - noget så simpelt som jeg har gjort flere hundrede gange. men det her er i office xp, og der kommer et kæmpelærred hvor der står indsæt tegning her.

Når jeg så forsøger med en pil, forsvinder det meste af kortet /
billedet, og pilen står nydeligt på et stykke hvidt papir. Eller også forsvinder halvdelen af tegningen, og pilen står og stritter.
Jeg har fjernet flueben fra indstillinger, generelt-fanen, men hvad gør jeg `så forkert? Der er ingen hjælp at hente under F1.

Jammen skal man virkelig opfinde den dybe tallerken, hver gang man opgraderer. Hvem kan hjælpe??
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. december 2006 - 19:45 #1
Hvad sker der hvis du prøver at tegne uden for lærredet? I min udgave forsvinder det så.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2006 - 22:44 #2
Dav Trofast. Har netop forsøgsvis åbnet ny word, indsat billede fra fil, tegnet en pil tværs ind i billedet og det gik fint. Intet lærred.
Så åbnede jeg det dokument, der var problemer med på kontoret, og som jeg havde gemt i gmail (taget med hjem) - og her går det også fint. Først kom dog det store lærred, så skød jeg en pil ind i billedet, hvorefter lærredet forsvandt, og pilen sad, hvor den skulle. Jeg lukker, klør mig i nakken og stønner!!
Avatar billede oergaard Nybegynder
15. december 2006 - 13:12 #3
Word er som standard sat op til at vise det omtalte lærred, hvis man ikke ønsker det skal man slå det fra.

Funktion > Indstillinger > Generelt > fjern fluebenet ved "Opret automatisk lærred ved indsætning  af autofigur"
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2006 - 13:42 #4
oergaard: det er også, hvad jeg har gjort, og som du og gamle trofast kan se, lykkedes det mig ved helt egen hjælp. Jeg lukker for i dag.