Avatar billede supermand69 Nybegynder
11. december 2006 - 20:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

rewrite subdirs

Jeg skal have omskrevet din domæner samt subdomæner udenom DNS, så jeg hurtigt og nemt kan ændre det uden de store problemer

Domæner: electrobeat.dk, elb.dk

Subdirs: files., temp.

Først og fremmest skal www. fjernes fra domænet
eks:
www.electrobeat.dk -> electrobeat.dk

Dernæst skal elb.dk samt alle subdirs omskrives til electrobeat.dk
eks:
www.elb.dk -> electrobeat.dk
files.elb.dk -> files.electrobeat.dk

Er det i samme træk muligt at omskrive en hel URI?
eks.
www.elb.dk/dir/side.php?hund=2 -> electrobeat.dk/dir/side.php?hund=2
files.elb.dk/dir/side.php?hund=2 -> files.electrobeat.dk/dir/side.php?hund=2
Avatar billede fbhzone Nybegynder
11. december 2006 - 20:38 #1
var det ikke nemmere lige at lave det i php og include det i indexfilen?
Avatar billede supermand69 Nybegynder
12. december 2006 - 16:42 #2
jeg vil gerne slippe for at skulle sætte virtualhosts.. mest fordi jeg ikke sådan lige har adgang til det
Avatar billede supermand69 Nybegynder
12. december 2006 - 16:42 #3
desuden skal den her del droppes :)

>>>>>
Er det i samme træk muligt at omskrive en hel URI?
eks.
www.elb.dk/dir/side.php?hund=2 -> electrobeat.dk/dir/side.php?hund=2
files.elb.dk/dir/side.php?hund=2 -> files.electrobeat.dk/dir/side.php?hund=2
<<<<<
Avatar billede fbhzone Nybegynder
12. december 2006 - 23:05 #4
med php skal du da heller ikke lave virtualhosts??

$doms = array("www.electrobeat.dk","www.elb.dk","files.elb.dk","whatever.dk");

if(in_array($_SERVER['SERVER_NAME'], $doms)) {
header("Location: http://electrobeat.dk");
}

scriptet er utestet, men burde virke.
Avatar billede supermand69 Nybegynder
13. december 2006 - 15:25 #5
jamen så bliver subdiret ikke vist i adresse.. men her bliver der bare lavet et redirect
Avatar billede supermand69 Nybegynder
13. december 2006 - 15:26 #6
eks
files.elb.dk -> electrobeat.dk/der_hvor_jeg_har_mit_subdir
Avatar billede fbhzone Nybegynder
13. december 2006 - 20:15 #7
så du vil have at der i adressebaren fortsat står "files.elb.dk" men den reelt henter fra electrobeat.dk/blabla??
Avatar billede supermand69 Nybegynder
13. december 2006 - 22:16 #8
ja.. jeg har ladet mig fortælle at det er muligt med rewrite
Avatar billede supermand69 Nybegynder
27. december 2006 - 04:03 #9
lukker