Avatar billede zzup Nybegynder
11. december 2006 - 18:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af zzup.dk

Hej.
Jeg vil bare lige have lidt feedback på min hjemmeside som jeg har lavet..

URL: http://zzup.dk/

Kom med Konstruktiv kritik.. alle som angiver et svar deler point..

Venlig hilsen
Per
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. december 2006 - 18:56 #1
Jeg synes banneret er for stort.
Jeg går ikke ind på siden, for at kigge på banneret, men på indholdet.. så det er r0v-irriterende, at man hele tiden skal scrolle ned..

Men hey.. det er bare mig.. :-)

Jeg kommer måske med flere forslag i aften.. bliver nødt til at smutte nu..
Avatar billede challenge Praktikant
11. december 2006 - 21:32 #2
Du mangler lidt padding i done elementer (mht. tekst). Menupunkterne skulle du måske overveje at at lave grafisk, eller i det mendste skrive dem med lidt mindre typer.
Lidt mindre banner, ja, men ikke for lille... Det ville være synd at miste meget af den flotte grafik ved at gøre den alt for lille - Det er trods alt en showcase :)
Avatar billede zzup Nybegynder
11. december 2006 - 21:40 #3
Yes tak det var en god idé.. jeg ved ikke om jeg vil lave mit banner mindre.. men tror bare det er en smagssag :) hmm.. ja, vil lave menuen grafisk.. men hvad mener du med at jeg mangler lidt padding i done elementer? altså bare at jeg skal lave menuen grafisk?
Avatar billede jowii Nybegynder
11. december 2006 - 21:49 #4
1. Som jeg altid kommenterer - du skal rette dine kodefejl. Se eventuelt her:    http://validator.w3.org/
2. Hvorfor er der et tomt rum i midten af din menu/navbar?
3. Lad din tekst stå i midten i din menu, pt. står det meget tilfældigt. En helt anden menu ville være top! Den virker en smule rodet.
4. Og for at blive ved menuen: til højre for menuen har du nogle symboler, man sandsynligvis skal kunne trykke på senere. Enten skal det laves mere overskueligt, ellers skal du lave tekstlinks i stedet..
5. Dit brev-billede kan ingen af os ane hvad er til. Kun dem der har lidt forstand på hjemmesider kan se i bundlinjen, at det er et mailto link. En titel på linket er ikke nok. Lav et tydeligt kontakt link, eller en side der hedder kontakt. Eller begge dele for den sags skyld.
6. Din tekst er meget utydelig i footeren.
7. Jeg synes du bruger mange farver på din side - desværre passer alle disse farver ikke lige godt sammen - det gør siden mere uoverskuelig. Altså en lidt gennemsigtig farve omkring dit farverige logo - så kommer der pludselig en skrigende farvet footer, for derefter et negativt-iøjenfaldende chart-logo. Hvis du manipulerer lidt mere med dine farver, kan sitet blive noget flottere.
8. Jeg bryder mig ikke om måden nyheder og info går op i banneret på. Næste tekst sidder også snart oveni overskrifterne. Det skal være mere stilrent. Mere orden i det. En bestemt plads til nyheder, en til banner, en til footer, en til sidens indhold osv...

Jeg må ærligt indrømme at siden ikke lige er min kop te - selve opbygningen af elementerne på siden er rigtig godt, men jeg bryder mig bestemt ikke om dit farvevalg. Det er ikke negativt ment kritik, en times tid eller to med finpusning, vil forbedre dit site utrolig meget.

Mvh. Jowii
Avatar billede jowii Nybegynder
11. december 2006 - 21:56 #5
Og logostørrelse er selvfølgelig en smagssag. Har man en lav opløsning på sin pc er det irriterende at ankomme til en side, hvor man kun kan se et billede. Jeg kører 1280*1024 så jeg har ingen problemer med det.

Så er det selvfølgelig op til dig om du vil rette det eller ej - jeg tror at en nedskæring af de mange farver du anvender, og et større sammenhæng omkring farverne (samme farver som i logoet), vil få logoet til at optræde og fremtræde flot og stabilt på siden.
Avatar billede jowii Nybegynder
11. december 2006 - 21:57 #6
*uanset størrelsen :-)
Avatar billede zzup Nybegynder
11. december 2006 - 22:54 #7
Hej eksperter.. jeg har nu ændret på Menuen og banneret, banneret er nu mere normalt, og ikke så faverig.. Menuen er lavet grafisk istedet for bare alm. skrift
Avatar billede jowii Nybegynder
12. december 2006 - 07:42 #8
Farvemæssigt er der stadig ingen sammenhæng på din side. Det virker også som om du ikke er helt færdig med siden - er du selv tilfreds med den?

Hvad med i venstre side, burde der ikke være en border der - når der er en "border" omkring indholds kassen? Sådanne småting mangler du at kigge på. Dine billeder, som tidligere nævnt, i højre hjørne - for det første er de forskellig størrelse, for det andet virker et af symbolerne ikke, og tredje, ikke alle folk ved hvad de skal bruges til. Et tekstlink er helt klart det bedste. Minimumskrav er i hvert fald at sætte en titel på ;-)

Kontaktikonet har du heller ikke ændret - vil du lade det være som det er nu?

Prøv så at fortsæt legen med dine farver - det kan blive langt flottere end nu.. Det begynder også at hjælpe på det - bl.a. logo og overskrifter passer sammen nu. Leg lidt med din footer, den passer ikke ind til resten af siden..

Menuen er bedre nu :-)

Men prøv fortsat at kigge på dine farver - rod med lidt forskellige sjove ting, prøv eksempelvis at sætte en border omkring hele din side, og se om det vil pynte.. Det kan jeg forestille mig det vil. Held og lykke.. ;)

Mvh. Jowii
Avatar billede zzup Nybegynder
12. december 2006 - 12:32 #9
Hej Jowii..
Er jo selvfølgelig ikke færdig med den endnu.. Dette er kun første udkast.. Dette er grundformen af mit færdige design.. Jeg ved der er nogle mangler.. Dem vil jeg jo slevfølgelig få rettet op på.. Og tak for dine svar indtil videre :)
Avatar billede jowii Nybegynder
12. december 2006 - 20:01 #10
Okay - det lyder godt :-)
Avatar billede zzup Nybegynder
14. december 2006 - 21:12 #11
Hvaså, er der flere som har noget at tilføje? :)
Avatar billede zzup Nybegynder
18. december 2006 - 08:26 #12
Og der er givet point til de svarende :)