Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 20:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken host?

Jeg har fundet frem til 3 hosts som jeg synes er gode, og ville gerne høre hvad I har at sige om dem? I må selvfølgelig også gerne foreslå nogle andre, bare i kan kommentere hvorfor.

Her er dem jeg har fundet:

www.webzero.dk
www.clichehosting.com
www.megaphone.dk

Jeg har prøvet surftown før, så dem behøver i ikke at foreslå, de ligger øverst på min liste :-)
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 20:03 #1
Ja selvfølgelig skulle det gå galt. Man glemmer alt, når det går stærkt :-)

Siden skal bruges til at fremvise nogle produkter. Der behøver ikke være MySQL database da alt foregår som tekst, men det er rart hvis der er MySQL da det måske kunne være brugbart i fremtiden når der opdateres.

Siden er utrolig lille (3 php sider) og udover det så har jeg ca. 9 stk JPG billeder så det er ikke det helt store jeg har brug for. En billig og god løsning søges.
Avatar billede leif Seniormester
10. december 2006 - 20:10 #2
Jeg kan naturligt anbefale mig selv :-) www.Web2U.dk

Jeg har ikke en direkte måling i hvad vores Oppetid ligger på i % men jeg vil mene den er tæt på 99,9
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 20:13 #3
Hehe, tja har faktisk set din hjemmeside over google og det hele ser meget fint ud, men har lige et kort spørgsmål, hvad mener du med at i også tilbyder kørsel af ruby scripts? Mig bekendt, er ruby et 'program sprog' og ikke noget som kan bruges på hjemmesider..

Andre er selvfølgelig velkommne også :-)
Avatar billede leif Seniormester
10. december 2006 - 20:16 #4
Ruby kan også bruges til Hjemmeside lidt ligesom med CGI (Jeg koder ikke selv i Ruby, men det har jeg ladet mig fortælle af den Server ansvarlige)
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 20:24 #5
Jeg kan lige sige at nu står valget mellem clichehosting og surftown!!

Hvem har +'er og -'er for clichehosting.dk? Jeg kender som sagt selv til surftown
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
10. december 2006 - 20:30 #6
Avatar billede apo Praktikant
11. december 2006 - 11:41 #7
Jeg har tidligere haft cliche som host, og her er min mening.

På plussiden (det fylder mindst):
For under 300,- (eller billigere endnu) om året, kan man få en billig, discount webplads, og bruge den til at opbygge og teste sit website indtil man er klar til at gå online med det.

På minussiden:
Ingen backup af mails på mailhotellet, hvilket gør at du ret let kan misse en del mails (har jeg selv oplevet).

Ingen backup af webfiler, hvilket gør at du selv skal uploade filerne igen, hvis serveren bryder ned - eller hvis du bliver udsat for hi-jack af din forside.

Middelmådig support.

Middelmådig sikkerhed på serverne, som jeg har læst skulle være gennemhullede af sikkerhedsfejl - opbevar intet på cliche's servere, som ikke må falde i andres hænder (dette gælder alle servere uanset host, men hos cliche bør man nok være ekstra varsom med hvad man opbevarer på serverne).

Middelmådigt, usikkert betalingsmodul (cliche's eget bestillingsmodul), som jeg har oplevet, har sendt et firmas nyoprettede betalingsoplysninger og fortrolige webhotel-oplysninger (brugernavn + password) til min mailadresse, formentligt ved en fejl (jeg er stadig i besiddelse af mailen) - ikke betryggende sikkerhed omkring fortrolige oplysninger, og efter oplevelsen spekulerede jeg konstant på, hvem der så havde modtaget mine private oplysninger dengang jeg bestilte webhotellet hos cliche... (!)

----

Cliche er udmærket som billig testplads og mens man opbygger et website. Bruger man et år på det, kan man bagefter skifte til en mere seriøs host. Selv har jeg skiftet webhotel til wannafind, da mit website blev køreklart.

Men som host til drift af et website, der skal fungere optimalt, glem alt om cliche.
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
11. december 2006 - 13:32 #8
Tusinde tak for info!

Rigtig dejlig langt indlæg som forklare det meste. Du siger at du bruger wannafind nu, hvordan er det?
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
11. december 2006 - 15:38 #9
Jeg vil ikke anbefale cliche - de "tabte" flere hjemmeside for en veninde - flyttet lige lidt, men glemte noget undervejs - det er billigt - det er det eneste godt jeg kan sige om dem.
Bruger selv scannet - aldrig er problemer med support, altid backup.
Avatar billede apo Praktikant
11. december 2006 - 15:47 #10
Velbekomme :o)

Jeg er generelt godt tilfreds med wannafind, selv om der altid vil være enkelte ting man ville ønske var bedre/anderledes/mulighed for at benytte.

Serverforhold:
- Oppetiden er fin og jeg har kun oplevet et enkelt servernedbrud på omkring et halvt år.
- Serveren virker stabil og hurtig.
- Evt. serverproblemer synes at blive rettet inden for få timer, også i weekender.

Mails:
- Ingen mails er forsvundet fra mine mailkonti (som jeg oplevede hos cliche).
- Dog ville jeg ønske at anti-spam fulgte med som en default service - koster 20 kroner pr. md. i tillæg, hvilket trækker lidt ned i min bedømmelse af maildelen.

Sikkerhed:
- Jeg har ikke en egentlig viden om hvordan sikkerheden er på wannafinds servere, men jeg har indtryk af at den er ganske god. Jeg har ikke selv oplevet problemer med sikkerheden.

Support:
- Suportmedarbejderne virker imødekommende og yder generelt en god support ved tekniske problemer, tekniske spørgsmål osv.
- Dog er det ikke muligt at få support i weekender, men de besvarer mails ret hurtigt mandag morgen.

Pris:
Prislejet er okay, når man ser på hvad man får for pengene. Jeg har betalt omkring 800,- i alt for et Luksus-abonnement (inkl. domæneflytning fra cliche), og fik lidt ekstra tid oven i hatten.

Man har mulighed for at foretage tilvalg af ekstra features (subdomæner, databaser, ekstra 100mb plads mv.) - koster ekstra. Se mere på deres website.

Konklusion:
Hvis man driver et privat website, et foreningswebsite eller en mindre onlineforretning, mener jeg at wannafind er et udmærket sted, der dækker de fleste behov.

Wannafind er ikke helt i front med hensyn til muligheder (egne fejlsider, adgang til logfiler mv.), men man kan vel ikke få det hele, når man vælger en host der ligger i mellemklassen - wannafind er ikke til topprofessionel anvendelse, men er langt fra discount. :o)
Avatar billede apo Praktikant
11. december 2006 - 16:21 #11
[... jeg har kun oplevet et enkelt servernedbrud på omkring et halvt år ...]

Altså, inden for et halvt år - og ikke et servernedbrud der varede i et halvt år ;o)

Jeg glemte i øvrigt at nævne, at wannafind har et udmærket statistik-modul (awstats), som giver et fint overblik over trafikken på ens website. Dette følger automatisk med når man køber webhotellet.
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
11. december 2006 - 16:33 #12
Tak for svar begge to. Jeg har kommet til den konklusion at cliche er ude af billedet og valget bliver nok surftown som jeg har prøvet før.. De er ritig professionelle hvilket jeg flere gange har hørt at wannafind også er.. Så måske bliver det også wannafind..

Vi får at se, tak for hjælpen! :-)