Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
10. december 2006 - 14:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil have mere en 256 farver

Jeg er igang med at lave en hjemmeside.
Desginet ser godt ud i en psd fil, men når det kommer ud er det ikke de rigtige fraver.
Det skulle meget gerne se sådan her ud.
(Kan kun vise jer det rigtig design da photoshop blive ved med at smide det ud i 256 farver lige meget hvilken format jeg giver det)
http://test.doomstone.dk/hurtig_test2.psd

Men nå det er kommet ud ser der sådan her ud.
http://test.doomstone.dk/

Hvad kan jeg gøre for at få de i de farver der er i photoshop filen?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. december 2006 - 15:08 #1
Vælg farverne efter f.eks. denne tabel (216 websikre farver): http://www.html.dk/dokumentation/farver/
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
10. december 2006 - 15:19 #2
Ja men jeg vil godt have det i 16bit / 32bit. det er bare photoshop der fucker billede filerne op når jeg gemmer dem!
Avatar billede jokkejensen Novice
10. december 2006 - 15:21 #3
gif er 8bit.. altså 256 farver...

/JJ
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. december 2006 - 15:30 #4
doomstone-dk-> Start med at konvertere billedet til 256 farver. Derefter kan du begynde at lave grafik.. På den måde kan du kun vælge farver der er understøttet..
Avatar billede jokkejensen Novice
10. december 2006 - 15:33 #5
der er ikke meget web2.0 over at benytte nondithering farver...

det er ikke meget gradiant/andre effekter - der bliver ret sjove.. :),...

det er i mine øjne meget oldschool/Jacob nielsen kun at måtte benytte de 200 farver..

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
10. december 2006 - 15:36 #6
husk også på at det var noget man sagde da man ville designe til den laveste fællesnævner i måske år 2000... hvor folk browsede i 256 farver - det gør de ikke længere

/JJ
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
10. december 2006 - 17:09 #7
Hmm jeg tror ikke at i har forstået mig.

Hjemmesiden er designet 100% i photoshop. så da jeg først slicede den og "saved for web" kom det hele ud i gif, som jeg normalt pleget at lave designs i.
Da jeg så dette tog det mig noget tid at finde ud af at det var fordi at farverne ikke var "web sikre". så jeg prøvede at exporte det ud i png format. det virkede dog heller ikke. og ligemeget hvad jeg en gør så kan jeg bare ikke få photoshop til at spytte farverne ud i 16 eller 32 bit format. hvad skal jeg gøre for at kunne få mit webdesign ud i 16 eller 32 bit?
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. december 2006 - 17:49 #8
ja jeg kan ikke umidelbart se nogensomhelt forskel på din .psd fil og hvad der ligger på http://test.doomstone.dk/ (rent farve m¿ssigt altså) ?

png skal du ikke bruge, det kan IE ikke håndtere
Jpg skal du bruge til gradienter (og billeder)
gif kun til helt flade fraver
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. december 2006 - 23:05 #9
Når du bruger Save For Web skal du vælge hvert enkelt slice og vælge formatet. Det er måske det du har overset?
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:45 #10
Lukker