Avatar billede reezer Nybegynder
07. december 2006 - 20:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scroll content box i Image ready?

Hej med jer Eksperter.

Jeg står her og har lavet et fint webdesign i Photoshop.
Kunne så godt tænke mig at vide, om det var muligt, at lave en lille text box inde midt på min side i netop image ready. Så man evt. kunne skrive nyheder eller lign.
Og i så fald, hvordan?
Eller er man nødt til at skulle plotte en kode for tekst-box ind i ens hjemme side kode? og mener at så bliver det først noget rod, for så skulle man jo gerne have denne tekstbox, til at ligge foran et billede(da image ready deler ens design op i små billeder)

Håber i kan hjælpe..

Tak
Avatar billede stone Forsker
07. december 2006 - 22:41 #1
Du bruger en Iframe hvor du henter et html dokument ind i din scrollbox

<IFRAME name=I1
src="nyheder.html" frameBorder="0" width="539" height="383" align="middle"></IFRAME>
Avatar billede reezer Nybegynder
07. december 2006 - 22:45 #2
så jeg sætter din kode der, ind i min source til siden. og så laver jeg en ny side, hvori teksten står?
Avatar billede reezer Nybegynder
07. december 2006 - 22:56 #3
Det er nok lidt nemmere hvis jeg liger smider siden op- så du/i evt. kan se det lidt nærmere.
Som i kan se på siden, skal boksen jo gerne ende inde i mit desing, og ikke ovenover, eller nedeunder.

http://www.halflifeworld.dk/henry/index.html
Avatar billede stone Forsker
08. december 2006 - 00:42 #4
ja du sætter koden ind i siden, laver et nyt html dokument som f.eks skal hedde nyheder.html - den side bliver så indlæst via ovenstående kode.

Kan du dele dit design i 2 og evt lægge den ene som baggrund i en tabel så kan du styre hvor boksen skal være.
Avatar billede stone Forsker
08. december 2006 - 01:14 #5
Avatar billede stone Forsker
19. august 2007 - 12:52 #6
Har du fået løst dit problem ?
Avatar billede reezer Nybegynder
20. august 2007 - 18:57 #7
Nej det gjorde det egentligt ikke- Men jeg opgav så også.
Men du skal da have super tak for at svare. Det virkede sikkert, hvis jeg gik lidt mere i dybdn med det :)