Avatar billede tss1000dk Nybegynder
05. december 2006 - 10:32 Der er 2 kommentarer

Live TV igennem trådløs Linksys router

Hej,

Jeg har et problem med at se f.eks Sputnik TV og DR1 live tv når det skal igennem min Linksys Router (WRT54GS).
Mit ADSL modem er et ZyXel 2602R-61 og min udbyder er Cybercity.
Jeg har en 8/512 linie men får f.eks meldingen på TV2 Sputnik at da min forbindelse tilsyneladende ikke er hurtigere end 512 kbit download kan det forekomme at forbindelsen hakker.
DR1 live tv virker slet ikke.

Hvis jeg kører direkte ind i mit ADSL modem med et kabel, så er der ingen problemer, jeg kan se det hele.

Kan en eller anden hjælpe mig?

På forhånd tak,

Flemming Nielsen.
Avatar billede sarkis Nybegynder
09. december 2006 - 09:28 #1
Hej Flemming
Hvor stor er afstanden mellem din router og pc og hvor stærk er signalstyrken?
Hvis afstanden er stor vil det betyde lav signal styrke og dvs. længere overførsels tid. Trådløs er en genial opfindelse men som det er i dag mener jeg ikke at det kører ligeså stabilt som en fast ledning. Jeg mener at problemet kan løses enten ved at købe en signal forstærker eller en dyrere router med højere overførsels rate.
Jeg håber du akn bruge mit svar til noget.
MVH
Sarkis
Avatar billede tss1000dk Nybegynder
21. december 2006 - 15:17 #2
Hej Sarkis,

Undskyld den sene kommentar, jeg har været uden internet pga arbejde.
Afstanden mellem pc og router er ca. 6 mtr, signal styrke og kvalitet er ok kan jeg se. Det er ikke det som er problemet. Der ligger en eller anden spærring på netop den protekol live tv bruger. Det må være i det retning vi skal kigge.