Avatar billede janemil Nybegynder
05. december 2006 - 09:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

NT login - skifte password via login pop up

Har en windows 2000 server.
Der køre en ASP 3.0 web app på den.
Der er NT login.

Kunden ønsker nu password expire og nogle faste regler for kompleksitet af passwords.

Jeg ønsker man i NT promten kan skifte sit password osv.

Er der noget 3. parts halløj, der kan klare den opgave?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 10:04 #1
det er allerede indbugget i 2000 server, du skal kigge på default domain security setting, under kontrolpanelet og administration (og det er så under accounts)
Avatar billede janemil Nybegynder
05. december 2006 - 10:23 #2
Men hvordan kan du lave så man kan ændre passwordet?
Kan godt for det til expire, men det er meningen brugeren kan skifte det via NT prompten.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 10:28 #3
den popper selv op med at nu er er der så og så lang tid passwordet skal være ændret, og dette kan gøres i login boksen.
Avatar billede janemil Nybegynder
05. december 2006 - 10:30 #4
Du er med på jeg snakker om web ikke?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 10:30 #5
mener jeg, ellers gøres det ved at trykke CTRL+ALT+DEL og vælge skift password, når man er logget på.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 10:31 #6
arhh øjeblik ;)
Avatar billede janemil Nybegynder
05. december 2006 - 10:32 #7
>mener jeg, ellers gøres det ved at trykke CTRL+ALT+DEL og vælge skift password, når man er logget på.

Men det kan en bruger jo ikke på et website.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 10:32 #8
har du et billede af den ntboks du tænker på ? (så jeg er med på hvad du præcist mener for en boks ?)
Avatar billede janemil Nybegynder
05. december 2006 - 10:35 #9
http://www.dataaccess.com/whitepapers/swedishyellowpages/Image12sm.jpg
Dog er der ikke domain på min, da det bare er lokale brugere på windows 2000 serveren.
Avatar billede janemil Nybegynder
27. december 2006 - 11:23 #10
.
Avatar billede janemil Nybegynder
27. december 2006 - 11:23 #11
.