Avatar billede kennijensen Nybegynder
04. december 2006 - 19:23 Der er 1 kommentar

Ændring af navn

Jeg har en bruger, hvor mellemnavnet er forkert oprettet.
Jeg har så rettet i adressebog, database-egenskaber og indstillinger i værktøjslinien.

Når personen skriver en mail, så står der det rigtige navn i brevhovedet, men i linien nede under står der sendt af.. "det gamle navn med det forkerte mellemnavn"

Jeg har ledt og ledt og kan ikke finde hvor jeg rettet denne
Avatar billede jogii Nybegynder
04. december 2006 - 21:08 #1
Det du har gjort var bare den kosmetiske rettelse.

Notesbrugere henter deres navn fra ID-filen. ID-filen svarer til dit sygesikringsbevis/dankort/kørekort. I id-filen findes navn, offenlig og private nøgler etc. Hele filen er krypteret med adgangskoden.

Det du ahr gjort er at ændre alle registreringer i adressebogen, databaser etc, men dankortet har du ikke fået ordnet. Så nu er der ingen penge at hente.

Jeg vil foreslå at du ændrer alt tilbage igen. Derefter udfører du en rigtig navneændring. Det gøres ved at gå ind i adressebogen og her vælge Menu -> Actions -> Rename Selected People (jeg håber du kan finde de tilsvarende danske punkter)

Hertil skal du have adgang til Certifikatudstederen (filnavnet hedder ofte CERT.ID, men kan hedde hvad som helst). Den svarer til den maskine i banken der kan lave nye Dankort. Certifikat-udstederen er den samme ID-fil som anvendes til at oprette nye brugere med. Det er filen der kan oprette Private/Public nøgler.

Men derudover sættes forskellige processer igang på serveren, der automatisk går ind og retter de steder du selv har været inde og rette manuelt.

Den process på serveren, som udfører det automatiske arbejde, hedder ADMINP (Administration Process). Den kigger i databasen ADMIN4.NSF for at se hvad der skal laves. Den omdøbningsprocess, som du starter ved ovenstående menupunkt, opretter en omdøbningsforespørgsel i ADMIN4.NSF databasen. ADMINP processen vil løbende polle basen og udføre det som den bliver bedt om. For at forcere afviklingen af processer kan du skrive følgende på serverkonsollen: TELL ADMINP PROCESS ALL
Omdøbningsprocessen består af flere kørsler, og du skal evt. angive ovenstående kommando flere gange med nogle minutters mellemrum for at forcere afviklingerne. Men normalt vil en omdøbning, som sættes igang om aftenen, automatisk være afviklet i løbet af nogle timer (uden indblanding med TELL ADMINP).

Jeg håber det vil hjælpe lidt ...