Avatar billede tilbageblik Nybegynder
01. december 2006 - 20:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gemme UDEN compress i VirtualDub-MPEG2?

Hej, eksperter.

Jeg har siddet og fin-klippet lidt i VirtualDub-MPEG2 1.6.15 (build 24600), som jo kan håndtere .vob-filer optaget med min KiSS hd-recorder.

Da jeg har købt et ganske glimrende, lille program (WinAVI Video Converter) til at konvertere .vob'erne til .avi'er, har jeg ikke behov for en gennemgang af, hvordan VD kan gøre dét :)

Mit spørgsmål går derfor udelukkende på, om jeg kan gemme de fin-klippede .vob-filer UDEN at komprimere dem i VD? Så jeg altså bagefter står med en .vob-fil, som er klar til at blive kørt gennem WinAVI, men blot uden spildtiden (reklamer osv).

Hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok, må I endelig spørge nærmere :) Jeg tillader mig at sætte 60 points på spil, da det er lidt af et haste-spørgsmål.
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
02. december 2006 - 12:21 #1
Der er ikke nogen, der har et tip eller to? :)
Avatar billede fuglen1 Novice
03. december 2006 - 12:50 #2
Du skriver først au du har konverteret vobfilerne til avi med winavi og der efter redigeret i virtualdub mpeg. Der med har du omkodet en gang.
Ellers skullle du have haft samlet vobfilerne til mpeg (vob filerne er fektisk mpeg2)

Du har en en mulighed det er at frameserve til tmpgenc 4xpress.
Jeg mener ikke winavi kan det. Gemmer du det bare bliver det ukomprimeret avi kan du godt lige købe en ekstra harddsisk på et 100gb for det fylder megameget.

Den rigtige løsning det er at bruge et program som ikke omkoder
det feks at indlæse vobfilerne i Tmppegnc dvdauthor og der efter redigere og lave den nye dvd.
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
04. december 2006 - 03:01 #3
Sorry, min forklaring står i en uhensigtmæssig rækkefølge... :)

Rækkefølgen er således:
1. Jeg flytter de optagede .vob-filer fra KiSS'en til min pc.
2. Jeg henter en given .vob-fil ind i VD-MPEG2 og klipper "spildtid" ud af optagelsen.
3. (Når det lykkes mig at gennemskue hvordan) Jeg gemmer den redigerede .vob-fil og lukker VD-MPEG2 uden at komprimere optagelsen. Den eneste ændring er således, at spildtid er fjernet fra .vob'filen. Intet andet.
4. Jeg åbner nu .vob'en i WinAVI og komprimerer den dér.

Kan godt se, at min oprindelige post var lidt misvisende. My bad :)

Pointen er under alle omstændigheder, at det er pkt. 3, der volder mig problemer. I VD skal .vob'en jo trods alt gemmes på en eller anden facon, da jeg har lavet ændringer i den, men den skal forblive .vob (rå fil), og den skal IKKE komprimeres.

Hvordan pokker gør man det?
Avatar billede fuglen1 Novice
04. december 2006 - 21:33 #4
Det kan du ikke gøre i virtualdub
som jeg skrev i min første tråd

Du har mulighed for rå avi
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
12. december 2006 - 02:25 #5
Du har ganske ret, har jeg fundet du af :) Tak for hjælpen.

Jeg må hellere kaste lidt penge efter det dvdauthor-program, så jeg kan komme videre.

Lægger du et svar?
Avatar billede tilbageblik Nybegynder
13. november 2013 - 09:27 #6
Lukker selv