Avatar billede oergaard Nybegynder
29. november 2006 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af .aspx

For et par dage siden satte jeg mig for, at jeg ville sætte mig ind i .NET, hvilket også går norenlunde.

Jeg kan dog ikke afvilke mine .aspx på min maskine.

Jeg har installeret ISS samt .NET Framework

Nogen der kan hjælpe??

//Oergaard
Avatar billede oergaard Nybegynder
29. november 2006 - 11:27 #1
norenlunde = nogenlunde
afvilke = afvikle

:-)
Avatar billede ffsoft Praktikant
29. november 2006 - 14:04 #2
Lav tre sider der hedder test.htm, test.asp og test.aspx
i din webrod på IIS (c:\inetpub\wwwroot\)
Prøv så at skrive

http://localhost/test.htm
http://localhost/test.asp
http://localhost/test.aspx

hvor langt kan du nå ?? Hvilke fejlmeddelelser får du ??

ISS (Rengøring)
IIS (Internet Information Server)
Avatar billede oergaard Nybegynder
29. november 2006 - 14:39 #3
Det går det rigtig godt ved tastaturet i dag :-)

.htm og .asp kører uden problemer, men når jeg forsøger mig med .aspx får denne fejl:

XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket . Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

--------------------------------------------------------------------------------

XML-dokumentet skal have et element på øverste niveau. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'http://localhost/...

//Oergaard
Avatar billede oergaard Nybegynder
29. november 2006 - 14:44 #4
Det skal måske lige nævnes, at de selv samme sider kører fint på development server

//oergaard
Avatar billede Hamder83 Praktikant
01. december 2006 - 22:05 #5
Har du prøver at tilføje .aspx under dosuments på dit website i iis?
Avatar billede oergaard Nybegynder
02. december 2006 - 11:39 #6
Ja den er tilføjet.

De sidste par gange jeg har forsøgt har jeg fået følgende fejl:
Serverprogrammet er ikke tilgængeligt.
Det webprogram, du prøver at få adgang til på denne webserver, er ikke tilgængeligt i øjeblikket. Klik på knappen "Opdater" i webbrowseren, hvis du vil sende anmodningen igen.

Bemærkning til administratorer: Du kan finde en fejlmeddelelse, der indeholder nærmere oplysninger om årsagen til fejlen ved denne bestemte anmodning, i programmets hændelseslogfil på webserveren. Se denne post i logfilen for at få at vide, hvad der fik denne fejl til at opstå.

//Oergaard
Avatar billede oergaard Nybegynder
02. december 2006 - 11:55 #7
Jeg har fundet fejlen, som ligger i installationsrækkefølgen. Jeg har først installeret .NET Framework hvorefter jeg installerede IIS. Når det gøres i denne rækkefølge konfigureres IIS'en ikke. Hvorfor konfigurationen skal startes manuelt.

I mappen %WindowsDir%\Microsoft.NET\Framework\vx.y.zzzz\, køres filen aspnet_regiis.exe med parameteren -i, hvorefter IIS'en bliver konfigureret.

//Oergaard