Avatar billede webdut Nybegynder
27. november 2006 - 22:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg fast sidestørrelse i alle browsere (frontpage)?

Er der en der kan fortælle mig en kode så jeg kan få fast sidestørrelse på min hjemmeside, ligemeget hvilken størrelse skærm den vises på? Siden laves i frontpage.

Håber på hjælp!

Webdut
Avatar billede challenge Praktikant
27. november 2006 - 22:40 #1
Procentuel eller pixel?
Avatar billede webdut Nybegynder
28. november 2006 - 00:09 #2
tja...det ved jeg ikke. Er det ikke nemmest i procent?

webdut
Avatar billede challenge Praktikant
28. november 2006 - 12:46 #3
Det jeg tænker på, er når du siger "fast sidestørrelse på min hjemmeside, ligemeget hvilken størrelse skærm den vises på" - Tænker du så på at den skal fylde den samme andel af skærmen, ligemeget hvilken opløsning modtageren sidder på, eller om den skal have en fast pixelbredde. Hvis det er det sidste du snakker om, sker dette højst sandsynelig automatisk, hvis du ikke koder siden, men laver den i design-view.
Avatar billede webdut Nybegynder
28. november 2006 - 16:10 #4
Det må være at siden får en fast pixel brede. Så den ikke fylder hele skærmen på feks en 19" skærm, men stadig fylder det samme som da den blev lavet. På nuværende tidspunkt breder den sig ud over hele skærmen uanset skærmens størrelse. Dvs. der bliver længere afstand mellem tekst, tabeller, mv. nu større skærmen er. Jeg tænkte derfor på en kode, der styrer hvor høj og bred siden skal vises.
Avatar billede challenge Praktikant
28. november 2006 - 17:31 #5
Dertil skal du såmænd bare sætte en fast pixel bredde i din table vha. style="width: xxxpx;".
Jeg kender desværre ikke meget (læs: intet) til design-view programmer, men prøv dig frem med at kigge lidt på koden - Sæt evt. koden i den første <table> du ser, og se hvad der sker.
Avatar billede webdut Nybegynder
28. november 2006 - 20:26 #6
okay. tak for hjælpen challenge, jeg kigger på det. Kan se den står på width 100% og er til at ændre. Nu sidder jeg med en 15" skærm, så det er svært at finde ud af hvor meget mindre jeg skal gøre den. Når jeg engang er færdig (sidst i dec.), kan du jo kigge på www.blackjack.dk :)
Tak for hjælpen!
Avatar billede abrjonline Nybegynder
30. november 2006 - 01:35 #7
lav de i frames og så brug iframes så tilpasser det vinduerne hvis det er det du mener
Avatar billede challenge Praktikant
30. november 2006 - 18:11 #8
Hey.
Undgå helst abrjonline's forslag - Frames er håbløst gammeldags (Ikke for at være omd, abronline :))

Ret første table:
<table border="1" width="100%" bgcolor="#FF0000" height="507" bordercolor="#FF0000">
til f.eks.
<table border="1" width="775" bgcolor="#FF0000" height="507" bordercolor="#FF0000">

Width er blevet ændret.

Håber at det hjalp!
Avatar billede challenge Praktikant
30. november 2006 - 18:11 #9
Flot side btw!
Avatar billede webdut Nybegynder
30. november 2006 - 19:05 #10
hej C
Ja jeg har hørt det ikke skulle være så godt med iframes. Jeg holder mig til dit svar. ;)
Avatar billede webdut Nybegynder
30. november 2006 - 19:07 #11
hvordan tildeler jeg dig de 150 point ... skal du ikke have dem?
Avatar billede challenge Praktikant
30. november 2006 - 21:41 #12
Du kan bare give mig 50 point, og så 100 til dig selv - Så meget var mit svar ikke værd...

Men godt du fandt ud af det! :)
Avatar billede abrjonline Nybegynder
02. december 2006 - 00:09 #13
frames er godt hvis du kan finde ud af at bruge det.
hvis du umper er det ikke en god ting at bruge