Avatar billede priority78 Nybegynder
27. november 2006 - 17:42 Der er 9 kommentarer

Pc Genstarter

Hey...
Har et problem med min pc.
Hver gang jeg har arb lidt med dem, og f.esk sætter en skive i min dvd/cd-rom genstarter den og kommer med fejlkode 0x0000000A (0xDA9FF75E,0x00000002,0x00000000,0x804FA194)
Har tjekket min køler og virker fint har oss prøvet at bytte rundt på Ram klodserne...tror de nok er min dvd/cd-rom
er der nogle der kan hjælpe mig lidt videre???
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. november 2006 - 18:02 #1
Hvis du mener at det er dit DVD drev, kan du jo slukke maskinen, og tage datakablet ud af DVD drevet. Starte den igen, og se om du kan reproducere fejlen.

Den lister ikke et filnavn efter stop koden ?
Avatar billede priority78 Nybegynder
27. november 2006 - 18:20 #2
øhhh...er ik så meget haj til det her men står noget bagefter...
"et dump blev gemt i:c:/Windows/Minidump/mini112706-01.dmp."
?
Avatar billede hcma Novice
27. november 2006 - 18:24 #3
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=314063
http://www.updatexp.com/stop-messages.html
kan være meget, så som dragonknight spørger: kommer der ikke et filnavn efter stopkoden ?
Avatar billede hcma Novice
27. november 2006 - 18:25 #4
prøv at åbne dump'en i notepad
Avatar billede hcma Novice
27. november 2006 - 18:27 #5
kom lige til at se at du er kommet til at oprette spørgsmålet i den forkerte kategori.
denne her er forbeholdt fejl. vedr. eksperten.dk  :o)
Læg selv et svar her og accepter det så derefter.
Opret et nyt spørgsmål i den rette kategori:
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/
Avatar billede priority78 Nybegynder
27. november 2006 - 18:37 #6
hmm...oki
er jo ik inde i det så er lidt svært at finde rundt i...
mee opretter et nyt
Avatar billede hcma Novice
27. november 2006 - 18:46 #7
kan se at du er helt ny herinde, så Velkommen til Eksperten.dk.
Du bør (skal) næsten læse denne side om Eksperten.dk  (der står bl.a. noget om oprettelse af spørgsmål, regler, omgangstone, behandling af svar o.s.v.)
http://expfaq.dk/
Avatar billede priority78 Nybegynder
27. november 2006 - 18:47 #8
forkert kategori
Avatar billede hcma Novice
27. november 2006 - 23:21 #9
og så skal du lige hoppe helt ned til venstre; marker dit navn så det "grayes" ud og tryk så på accepterknappen.