Avatar billede lampeskaermen Nybegynder
27. november 2006 - 16:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke se mine word-dokumenter

Ved et uheld blev min computer formateret uden at jeg havde gemt mine ting (den kom i de forkerte hænder). Jeg var så heldig at få hjælp med at gendanne mine filer ved hjælp af et program, men problemet er nu, at de fleste af mine word-dokumenter ikke kan åbnes, selvom det er præcis den samme udgave af office, som jeg brugte før og som jeg bruger nu. Office 2003.
Når jeg åbner et dokument, kommer der en lille boks op på siden. Filkonvertering, står der. Så skal jeg så vælge mellem: Windows (standard), MS-DOS eller Anden kodning, hvor jeg kan vælge imellem en masse forskellige "sprog". Jeg har prøvet alt, men lige lidt hjælper det. Hver eneste ting jeg vælger gør, at dokumentet kommer op med underlige tegn.
Noget alla det her: šFô󍌆†PƆSÑu t,lK    …;Ö¢é(±:‚¸
¥’„ xL\al^¾Å\žÄl¡>ð¦,ND]‹Ø¨]àœ
Og det kan jeg ikke ligefrem læse.

Jeg har prøvet at åbne de samme dokumenter i andre programmer, men lige lidt hjælper det. Jeg er ret ivrig efter at få de dokumenter igen, da det er nogle jeg ikke kan få på anden vis og skal bruges.

Jeg håber I ligger inde med nogle gode råd, så jeg måske kan løse problemet.
Avatar billede jkrons Professor
27. november 2006 - 16:52 #1
Prøv at starte Word. Vælg så Filer - Åbn. Klik på en fel, du vil åbnem og angiv Gendan tekst fra filer, som filtype.
Avatar billede lampeskaermen Nybegynder
11. juni 2007 - 10:27 #2
Intet har virket. Så jeg må acceptere at de dokumenter bare er gået tabt.
):