Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 12:21 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

ideer til placering af login/logout

prøv at se denne side
http://klub.magiske-m ichael.dk/
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er bedst i forhold til placering af login boksen, samt loguot billedet.
Derfor ville jeg godt høre jeres meninger om hvor i vil mener det er bedst at placere disse.
I kan logge ind med
brugernavn:test
pasword:1234
Avatar billede showsource Seniormester
26. november 2006 - 12:26 #1
Tror jeg ville lave noget stylesheet på input bokse, (så de "passer" til tekst), og lægge dem i forlængelse af linksne ovenover.
Logud er helt fint, synes jeg
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 12:33 #2
der er stylesheet på input boksene og det er Ariel der bruges alle steder, så er ikke lige med på hvad du mener med hensyn til det.
Med hensyn til at ligge dem i forlængelse af linksene, mener du at de så stadig skal stå over hinanden som nu eller skal det stå ved siden af hinanden og så være under linksene?
Avatar billede simplus Nybegynder
26. november 2006 - 12:40 #3
Farven på login boksene skal helt sikkert lige ændres, måske med hvid baggrund og en sort border.
Jeg ville ligesom showsource placere den i forlængelse menuen.

Jeg mener dog bestemt at logud knappen er (undskyld mig) grim. Den skaber godt nok opmærksomhed og man får ligefrem lyst til at logge ud :-)
Jeg synes du bør lave den i en farve der hverken skaber for meget opmærksomhed, men heller ikke "skjuler" knappen. Prøv med enten noget sort baggrund eller blå. - Også er det bedst lige at bruge heximal tal istedet for billeder ;-)

Håber det var brugbart.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 12:50 #4
det er klart brugbart, men grunden til at inputboksene har grå baggrund er at mange af dem er på den sorte baggrund og derfor synes jeg de er for synlige hvis de er hvide, men det gør måske ikke noget.
Jeg har selv tænkt på logud knappen, men det var lidt en panik løsning. Jeg er pt. ved at lave de sidste små ændringer.

jeg har lige lavet inputboksene om til hvid og det er klart bedre ved login, men hvad med inde i f.eks. ret profil er det så også fint eller skal jeg holde dem i grå?
Avatar billede simplus Nybegynder
26. november 2006 - 13:06 #5
Det kunne måske være en løsning at lave dem med hvid baggrund i login og grå under ret profil? Der er jo ingen der siger alle input felter _skal_ have samme baggrundsfarve?

Jeg tror du misforstod mig før (ved ikke om showsource mente det samme). Jeg snakker om placering af login. Jeg tænkte på at det skulle være i en lang linie, netop som en forlængelse af menuen. Felterne skal ikke stå oven på hinanden med i en linie. Det er der måske ikke plads til lige nu, men det kunne løses ved at sætte teksten "brugernavn" og "password" ind i boksene og fjerne dem når man klikker på dem. Ved ikke hvor meget inde du er i javascript, men det kan gøres sådan her:

<input type="text" name="brugernavn" value="Brugernavn" onblur="if(this.value=='') this.value='Brugernavn';" onfocus="if(this.value=='Brugernavn') this.value='';">

også det samme med password...
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 13:11 #6
så er login boksen også flyttet og det ser slet ikke tosset ud.
logout er også lavet om, men den er jeg stadig ikke helt tilfreds med, men skal nok få lavet npget der ser nogenlunde fornuftigt ud.
hvis i har nogen ideer høre jeg dem gerne
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 13:13 #7
der er ikke plads til det alligevel da tabellen i toppen er indelt i tre ligesom tabellen under menuen de skal står over eller under top menuen så.
Avatar billede simplus Nybegynder
26. november 2006 - 13:21 #8
1. Du har lavet en fejl ang. det med at teksten skal forsvinde når man klikker på et af de to login felter. Fordi teksten står der ikke som standard. Det tyder på at du har glemt en value="brugernavn" og value="password" :-)

2. Jo det med tabellerne er indelt kan sagtens løses. I den øverste tabel sletter du det sidste rum så den kun er opdelt i 2.. også gør du brug af colspan="2" i den <td> som skal indeholde rum for 2. Nu vil der være plads til både menu og login
NB. Når du gør dette så husk lige at tage backup af index filen - det kunne jo gå galt hvis du ikke har prøvet det før ;-)

3. Ja logud knappen blev alligevel ikke helt så flot, måske med en mørkere rød farve end den du brugte før, bare prøv som heximal istedet for billede.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 17:03 #9
1: ja jeg havde glemt en value
2: ja selvfølgelig det burde jeg selv have tænkt på
3. er lavet men jeg kan ikke vurdere om det er bedre eller ej.

jeg synes helt bestemt placeringen af login boksen er bedre nu end før.
hvis i ser menuen når i er logget ud og når i er logget ind er den tættere på <td> med indholdet når man er logget ind, men det er måske den <form> som gør det eller er der et bud på hvordan det kommer væk?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
27. november 2006 - 00:02 #10
jeg siger tak for hjælpen til jer begge så kom med et svar så fordeler jeg pointene imellem jer
Avatar billede simplus Nybegynder
27. november 2006 - 07:08 #11
Værsgod
Avatar billede michaeltryl Seniormester
27. november 2006 - 23:29 #12
vil du have point showsource så kom med et svar så vi kan få lukket her
Avatar billede showsource Seniormester
28. november 2006 - 08:18 #13
ok