Avatar billede behrouz Nybegynder
22. november 2006 - 21:51 Der er 6 kommentarer

PC genstarter hele tiden

Hej,

Jeg har det problem, at jeg ikke kan starte windows op. Jeg kører WinXP .

Den loader fint nok bios, viser den der sorte skærm med windows splash, og så genstarter den igen og igen.Den når ikke at vise logind siden. Jeg mener, at fejlen stammer fra en virus.
Er der en, der kan hjælpe mig med det?

Mvh
BJ
Avatar billede behrouz Nybegynder
22. november 2006 - 22:00 #1
Trykker på F8, mens den starter, men der sker ikke noget
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2006 - 22:53 #2
Prøv 0m du kan starte op i fejlsikker tilstand. Hvis du kan, så højreklik på denne
computer/ egenskaber/avanceret/start og genoprettelse og fjern fluebenet i
"Genstart automatisk" Måske det vil hjælpe?
Avatar billede hcma Novice
22. november 2006 - 23:36 #3
prøv at køre en repair:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

eller:
http://www.hcma.dk/tips81to90.htm#no89

kan du komme ind i fejlsikker tilstand ??
Avatar billede behrouz Nybegynder
24. november 2006 - 10:09 #4
jeg kan ikke komme ind i fejlsikret tilstand.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. november 2006 - 11:06 #5
Du kan jo så  prøve en repair, som hcma foreslår. Men hvis det er en virus,
hvad jeg tvivler på, når den virker så hurtig, vil en repair ikke hjælpe, da
virussen sikkert overlever. Og så er du nød til, enten at køre en gang Killdisk,
eller nedlægge partitionen og lave en ny. For nogle virus kan overleve en alm.
formatering. Men det er da forhåbenlig ikke så galt, du kan da prøve forslaget.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 15:06 #6
Fik du ordnet det?