Avatar billede rane Nybegynder
20. november 2006 - 08:54 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Formulat bot-scannere??

G'morgen.

Vi har det sidste stykke tid været udsat for en del spam, der kommer fra vores html-formularer på vores website. Noget af det ser typisk ud som dette:

Content-Type: multipart/alternative; boundary=3a6837fc17779cf72d7571dee75e65f5 X-Mailer: QUALCOMM Windows Eudora Version 5.2.0.9 Subject: unhealthy, and contribute to heart disease. owever, other acon bcc: wpradjinata@adelphia.net,burt.merdig@yahoo.com, fallen_angel_2day@hotmail.com,topcopl2@aol.com,babigurl513@yahoo.com

Det pudsige er, at de kommer igennem vores javascript-validering og får submittet formularerne uden at vælge nogen felter der er påkrævet.

Nu har vi så fået vores shop op i fredags, og så ser jeg straks at der i weekenden er blevet lagt en masse varer i indkøbskurven, men der er ikke blevet afsendt nogen bestillinger. Ved nærmere eftersyn har hver ting i kurven sit eget ordrenummer, derfor mistænker jeg de samme "formular bot-scannere" for at submitte læg-i-kurv formularen på shoppen.

Hvordan pokker undgår man den slags???
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 08:57 #1
Du kan måske blokke ip adresserne ellers skal du lave en billede med tegn som kunderne skal indtaste for at submitte noget.
Avatar billede rane Nybegynder
20. november 2006 - 09:04 #2
Men er det sidste ikke bare endnu et "required" felt?  Det går de jo fint udenom allerede nu, lader det til.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 09:15 #3
Noget kunne tyde på at i kun har javascript validering på ikke ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 09:19 #4
Hvis man auto generer et sådan billede, og validerer det server side kan man forhindre meget af det spam i modtager.
Værdien af billedet må ikke fremgå af den del af kildekoden man kan se fra en browser.
Javascript validering er forholdsvis nemt at omgå.
Du kan lave et program eller script som poster værdier til jeres side.
Hvis i ikke har serverside validering vil form værdierne blive gemt i databasen.
Avatar billede rane Nybegynder
20. november 2006 - 09:24 #5
Jo, men vi kan jo ikke begynde at smide billedekode på ved siden af hver produkts "læg i kurv" ikon.  Vi har en simpel "Antal" <input> og en "læg i kurv" submit button.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 09:33 #6
hmm det kan jeg godt se.
Men kan i ikke lave noget server side validering af produktnumre og antal?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 09:34 #7
altså sikre jer at de værdier som er blevet indtastet eller sendt i indkøbskurven er gyldige.
Avatar billede rane Nybegynder
20. november 2006 - 09:46 #8
De er gyldige nok...standardværdien i Antal er 1..hvilket det skal være af brugervenlige årsager. Det er bare som om de bots trykker på læg-i-kurv knappen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 09:48 #9
Ok.
Er det så på submit formen med ordre info de omgår jeres validering ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 09:51 #10
Fordi hvis det er der, så skal i lægger serverside validering ind og kontrollerer at krævet værdier ikke er tomme.
Og i kan lave tricket med billedet på selve ordre formularen.
Avatar billede rane Nybegynder
20. november 2006 - 09:56 #11
Problemet eksisterer ikke på selve ordre formularen. Det er udelukkende inde under hvert produkts læg-i-kurv knap. Og selvfølgelig inde under 2 kontakt formular sider, der kræver indtastning i nogen felter.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 10:08 #12
læg i kurven tingen kan i nok ikke gøre så meget ved.
Men I kan bruge mine foreslag på kontakt siden.
Avatar billede rane Nybegynder
20. november 2006 - 15:20 #13
Hvis du lige laver et svar, så får du halvdelen af points. Fik lige fat i en kammersjuk, som mente at hvis man lavede et onsubmit, der ændrer en hidden value til noget andet...så kan man tjekke på det, før man gemmer i db. :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. november 2006 - 17:02 #14
Ok :)