Avatar billede kbirk Nybegynder
18. november 2006 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Apache med php, nye sider virker ikke.. Men gamle gør..

Pls help..
Jeg ville for en time siden starte på et nyt php site, men nu virker php pludseligt ikke, altså kun på nye sider :s.

Når jeg laver følgende kode:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> PHP TEST </TITLE>
</HEAD>

<BODY>
<?
// ***** TEST *******
echo "Dette er en test virker php";
?>
<br>Resultat ovenfor
</BODY>
</HTML>

Får jeg dette resultat:

Resultat ovenfor

Så er det nemt at sige, det er sku nok bare php der ikke er sat rigtigt op.. Men nej, for se feks. dette php script på samme server som virker perfekt:
http://kasperbirk.dk/sites/Random%20Team%20Generator/index.php

Ergo er det kun nye php sider som ikke virker, er der nogen som har set noget lign før..?

Jeg har idag før jeg startede lavet en windows update på serveren, som installerede Malicious Software Removal Tool, det kan da vel ikke være det..?
Avatar billede udvikler Nybegynder
18. november 2006 - 14:21 #1
Har du tjekket om din instilling tillader brug af <?
Som standard virker <?php kun
Avatar billede kbirk Nybegynder
18. november 2006 - 14:22 #2
Ja, jeg bruger altid kun <? og det er den sat op til.. Alle mine andre sider virker som sagt upåklageligt..
Avatar billede kbirk Nybegynder
18. november 2006 - 14:35 #3
<?php ?>

giver samme resultat
Avatar billede kbirk Nybegynder
18. november 2006 - 14:38 #4
View Source giver:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> PHP TEST </TITLE>
</HEAD>

<BODY>
<?php
// ***** TEST *******
echo "Dette er en test virker php";
?>
<br>Resultat ovenfor
</BODY>
</HTML>
Avatar billede kbirk Nybegynder
18. november 2006 - 14:43 #5
Hmm.. Har lige prøvet at oprette en fil der hedder test.php, hvor jeg bare har en echo, og dette virker.. Så hvad har jeg gjort galt for at index.php ikke længere kan oversættes..?
Avatar billede kbirk Nybegynder
18. november 2006 - 15:04 #6
luk
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. november 2006 - 23:58 #7
Må jeg spørge hvad du fandt ud af ? Jeg har nemlig noget lignede samme problem.. se ? her:
http://www.eksperten.dk/spm/745682
Avatar billede kbirk Nybegynder
19. november 2006 - 12:19 #8
Ja, jeg oprettede et nyt spørgsmål da jeg var kommet længere i opklaringen.. Det ligger her -> http://www.eksperten.dk/spm/745613