Avatar billede haolan Nybegynder
17. november 2006 - 15:17 Der er 1 løsning

serveropsætning med phptriad

Hej..

Jeg har installeret phptriad 2.2 på begge mine pc'ere..
Formålet er blot at bruge det til at teste mine php scripts med mysql inden jeg smider det op på nettet..

Min stationære PC fungere fint og jeg kan bruge mysql, phpmyadmin og det helet uden problemer..

På min bærbar kan den kun vise standard siden når jeg skriver localhost:8080  hvor der står It Worked!

Så snart jeg forsøger at åbne andet kan den ikke vise det.. Firefox viser bare en blank side og IE skriver at siden ikke kunne findes..

Også hvis jeg skrive den fulde adresse på standard siden kan den ikke vises.. Den fremkommer kun hvis jeg skriver localhost:8080

Skriver jeg fx. localhost:8080/index.php kan den ikke finde det..

Jeg har haft en anden udgave af phptriad liggende, som heller ikke virkede (her var fejlen dog kun at den ikke ville finde mySQL) samt forsøgt at opsætte php og mysql selv (hvilket jeg ikke havde forstand på, så apache ikke ville starte)

Ved ikke hvad jeg skal gøre nu for at få den til at virke? nogen forslag??
Avatar billede haolan Nybegynder
05. januar 2007 - 11:42 #1
Så lukker jeg da bare igen så.. :)