Avatar billede jmc Nybegynder
16. november 2006 - 15:50 Der er 2 kommentarer

Er dette rigtigt formuleret?

Vores hjemmeside hverken lagrer personlige oplysninger automatisk eller skaffer sig på anden vis automatisk personlige oplysninger, men noterer sig udelukkende brugerens Internet Protocol adresse, som automatisk genkendes af webserveren, som derefter sender websiderne til din computer. Hvis du er koblet på Internettet, får du en Internet Protocol adresse, som ser nogenlunde sådan ud: 197.188.58.9.

Vi benytter "cookies" til at indsamle oplysninger af teknisk karakter samt til statistiske formål for at måle trafikken på sitet. Alle disse oplysninger er ikke-personrelaterede oplysninger ud fra hvilke du ikke vil kunne identificeres og som udelukkende indsamles af hensyn til systemadministrationen. En "cookie" er en meddelelse, som bliver givet til webbrowseren af en webserver. Dens opgave er f.eks. at identificere brugerens maskine og derved registrere besøgsmønstre på et website.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
16. november 2006 - 15:57 #1
hvis ikke jeg husker helt forkert bliver en cookie oprettet på klienten og sender oplysninger til serveren eller serveren henter/sætter oplysninger.
Derfor er det vidst ikke helt korrekt at sige det er en meddelelse som bliver givet til browseren
Avatar billede kalp Novice
16. november 2006 - 16:26 #2
En cookie er en lille tekstfil, hvor en hjemmeside kan gemme forskellige oplysninger.