Avatar billede miqe Nybegynder
16. november 2006 - 12:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Anbefaling af gode bøger og online tutorials

Hej Eksperter!

Jeg er interesseret i anbefalinger af gode bøger på databaseområdet.
Jeg er ikke interesseret i bøger der koncentrerer sig specifikt om en bestemt database, men derimod bøger der retter sig mod databaser generelt.

Gerne vedlagt ISBN-numre.
Det er ikke noget jeg skal bruge akut, men det vil være rart med nogle gode forslag jeg kan have til efterretning, når jeg senere skal ud og investere.

Ligeledes er jeg interesseret i gode links til tutorials af samme beskaffenhed.

For begge dele er følgende indhold interessant:
Beskrivelser af forskellige databaser med sammenligning af fordele og ulemper
Beskrivelser af forskellige tabel-typer ligeledes med sammenligning af fordele og ulemper
God grundlæggende indføring i SQL og database-optimering.

Fordeling af points til relevante svar.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2006 - 13:46 #1
Fundamentals of database systems af Ramez Elmasri og Shamkant Navathe ISBN 0-8053-1753-8 er nærmest biblen på området, og dækker alle teoretiske områder af databaser, men den er ikke ligefrem let læselig og det er en stor sag at tygge sig igennem!
Avatar billede teepee Nybegynder
16. november 2006 - 15:16 #2
Lars Frank har skrevet en bog på dansk: "Databaser - Teori og Praksis". Den er ikke særlig svær at læse, ej heller al for dybdegående, men indeholder da. bl.a. normaliseringsformerne.
Avatar billede miqe Nybegynder
17. november 2006 - 15:04 #3
Flere der vil byde ind med forslag??

teepee>> Du må gerne lægge et svar.
Avatar billede teepee Nybegynder
20. november 2006 - 09:43 #4
svar
Avatar billede miqe Nybegynder
20. november 2006 - 13:31 #5
Ser ikke ud til at der er flere der vil byde ind.
Værsgo! Points til deling.

teepee>> Har du et ISBN-nr. på bogen?
Avatar billede teepee Nybegynder
20. november 2006 - 16:43 #6
Avatar billede miqe Nybegynder
20. november 2006 - 18:11 #7
Mange tak!
Vil lige for god ordens skyld notere ISBN-nummeret hér, i tilfælde af at linket skulle brydes i fremtiden.
"Databaser - Teori og Praksis" ISBN: 8757123977