Avatar billede Slettet bruger
14. november 2006 - 20:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til MS SQL-server

Hej

Jeg har en IIS server og en MS SQL server på et domæne(LAN).

Brugerne der anvender sitet har rettigheder på databasen

På IIS'en vil jeg anvende et objekt der kalder en database på SQL'en.

Dette virker imidlertid ikke :( - mangler rettigheder.

Authentication Methods er sat til "Basic authentication" og "Digest auth for windows domain servers"

Hvordan kan jeg løse dette?

Tak

TEAM
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
15. november 2006 - 09:06 #1
Det er ikke rigtig til at sige noget om unden mere specifikke oplysninger, men mon ikke det er noget med rettighederne til databasen på SQL serveren?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 10:03 #2
Ja, det er netop problemet... men hvem laver connection? Brugeren der connecter til sitet eller IIS'en (og hvilken bruger)?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
15. november 2006 - 11:36 #3
Ja det er jo svært at sige noget om uden at kende det object du har kørende på IIS'en, da det er det der fortager login på SQL serveren. Det er muligt at det kører med sql authetication og ikke windows authentication op mod SQL serveren.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 12:25 #4
Hvis jeg kører et script lokalt på min maskine - så bliver bruger-rettighederne anvendt.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 12:25 #5
Så virker det nemlig
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
15. november 2006 - 12:39 #6
Er det så dine brugerrettigheder der bliver brugt?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 12:47 #7
Jeps...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
15. november 2006 - 12:52 #8
Hmm det lyder egentlig ret underligt hvis scriptet kører igennem ISS. Man skulle jo tro at den brugte internet guest accounten, system accounten eller aspnet accounten (hvis det er ASP.NET).
Der er ikke et sted du kan sætte op hvilken acocunt scriptet skal bruge?
Hvad er det for et script?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2006 - 22:44 #9
Har snakket med udvikleren af objektet... De siger desværre, at objektet kører i den context der anvender objektet...