Avatar billede nikstar Nybegynder
14. november 2006 - 17:32 Der er 6 kommentarer

trådløs forbindelse til min bærbare fra PCen

Jeg har trådløst netværk til min bærbare på arbejdet og det vil jeg også have hjemme. På PCen har jeg Webspeedforbindelse og et trådløst netværkskort.
Hvad mangler jeg for at kunne sætte det op, så min bærbare kan gå på netværk herhjemme?
På forhånd tak!
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. november 2006 - 18:19 #1
Hvad har du af hardware mellem Pc'en og webspeed forbindelsen ?
Avatar billede nikstar Nybegynder
14. november 2006 - 20:24 #2
motorola "surfboard" cable modem
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. november 2006 - 00:58 #3
Så er den bedste løsning en trådløs router, som du sætter ind mellem Pc og cable modem.
Routeren vil så fordele trafikken mellem de enheder det er koblet til den, det være sig trådløst eller kablet.

Har den bærbare indbygget trådløse netkort eller skal du anvende det trådløse netkort du nævner i spørgsmålet ?
Avatar billede nikstar Nybegynder
15. november 2006 - 17:34 #4
den bærbare har indbygget trådløst netkort
Avatar billede nikstar Nybegynder
15. november 2006 - 17:35 #5
hvor køber jeg bedst den trådløse router?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. november 2006 - 22:41 #6
Hvor som helst de har en LinkSys trådløs router, for jeg vil anbefale en LinkSys.
Denne
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240450
eller
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240445

imw.dk har dem også.