Avatar billede webudvikleren Nybegynder
13. november 2006 - 14:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ultimativ server - byggelse

Hejsa. Jeg sidder her med min egen server på min computer. Men serveren bliver hurtigt belastet, og går utroligt langsomt.

Jeg ville høre, hvad man skal købe af internet forbindelse, stik, computer, hardware o.lign for at bygge den ultimative hurtige webserver?

Har tænkt på at købe en billig computer, der kun står og køre til server. Også købe en helt ny internet forbindelse, som KUN går på serveren, og ikke de andre computere i huset.

Hvad har I, af idéer?
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2006 - 15:08 #1
<ole>

Skriv effektiv kode og få plads på et godt webhotel. Efter din beskrivelse at dømme lyder det somom, det er første del, der er dit væsentligste problem (med mindre det er en _meget_ sløv og langsom PC, du har ... eller _rigtig_ mange brugere)  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
13. november 2006 - 15:20 #2
Jeg har min egen 2mbit server. Den er langsom, og jeg synes da selv jeg har styr på optimering, og sådan at skrive ordenlig PHP og XHTML.

Så det kan umuligt være pga effektiv kode :)

Det var nu ikke for at prale, at jeg var god. Jeg ville bare lige fortælle dig, at jeg tvivler lidt på, det umuligt kan være derfor ;-P
Avatar billede niels_hansen Praktikant
13. november 2006 - 15:27 #3
den ultimative maskine findes ikke, det vil være flere maskiner der deles om belastningen.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
13. november 2006 - 15:29 #4
Hvad hvis man køber 2 internet forbindelser? En der KUN er til serveren (20mbit) og en anden fælles som er til dem som surfer, downloader o.lign?

Så vil det da umuligt blive belastet?! - eller..?!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
13. november 2006 - 15:34 #5
jo selvfølgelig vil den kunne blive belastet, det kommer da helt an på hvad du hoster, og hvor mange der bruger den på samme tid.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
13. november 2006 - 15:35 #6
følgende side har en forbindelse på 80Gbit http://rapidshare.com/ det har de næppe hvis en 20Mb linie ikke kunne blive belastet ;)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. november 2006 - 16:35 #7
Nu skriver du til stadighed om hastigheden på din internetforbindelse - det siger, for mig i hvert fald, intet om kvaliteten af den service du kører, i dette tilfælde webserver.

Der er masser af andre faktorer, der afgør hvor hurtig din server er, en af dem er som olebole skriver hvor effektivt de script, der afvikles, er skrevet.

Og er 20mbit for dig det samme som en 20/20 mbps, eller en eller anden asynkron 20/1 mbps ADSL2+ eller lignende - det er jo egenlig ret afgørende, for i dit tilfælde er du jo interesseret i upstream og her er ADSL-linjer jo normalt ikke skruet sammen til mest upload.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
22. november 2006 - 20:18 #8
Nu har jeg købt mig en bærbar, som bare står som server - og købte 20mbit. Nu ser vi om det går stærkere.

Smid svar; niels,fixxxer og olebole og tak for respons..!
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. november 2006 - 07:57 #9
Jeg afstår point.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
10. december 2006 - 21:45 #10
Så lukker jeg. Det må vist være tiden!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 21:47 #11
ok ?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
10. december 2006 - 22:05 #12
Det må være din egen skyld, hvis du ville have points og du er lidt sur. Jeg har tideligere sagt du skulle smide svar så vi kunne lukke.

Bare så du ikke går og er sur på mig

Kommentar: webudvikleren

"Smid svar; >>>niels<<<<,fixxxer og olebole og tak for respons..!"
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 22:07 #13
arhh den har jeg ikke set, mange mails er ikke sendt ud i de sidste par uger (kan du også se under eksperten - fejl kategorien)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
10. december 2006 - 22:08 #14
Skal jeg oprette et nyt spørgsmål med 7,5 < (8) points til dig da? :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 22:12 #15
nej det går sq nok ;)